خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان خبر داد:

بهره‌برداری از یادمان شهدای گمنام واحد رشت در خرداد ماه سال جاری

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۹۴۷

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: یادمان دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت که تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است تا اواسط خرداد ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، مراسم گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد.
 
علیرضا امیر تیموری دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن پاسداشت مقام شامخ معلم ، با ارج نهادن به مقام و منزلت استادان و معلمان خاطرنشان کرد : هدف معلم رسم تصویر آینده نیست، بلکه او توانایی رسم مسیر آینده را به ما می آموزد، پس به احترامش می ایستیم.
 
این مقام مسئول ادامه داد: معلمی در قرآن‌کریم جلوه هایی از قدرت الهی است و روز معلم تجلیل از کسانی است که علم را قطره قطره در رگ‌ها جاری می‌کنند و خود می‌سوزند و با دانش خود باعث ساخته‌شدن جامعه می‌شوند چرا که معلمی به عنوان شغل و حرفه نیست بلکه هنر واستعداد و توانمندی است .
 
وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری با اشاره به دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، ادامه داد: در بحث گسترش رشته ها ،گسترش رشته های تحصیلی در حوزه آموزش باید مورد توجه قرار گیرد که در رشته های دکتری تخصصی از 3 رشته به 30 رشته محل مقطع دکتری افزایش یافت که 25 رشته به طور رسمی در دفترچه انتخاب رشته قرار گرفته است، همچنین در کارشناسی ارشد از 33 رشته به 66 رشته کارشناسی ارشد ارتقاء یافت.

امیر تیموری تصریح کرد : دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در حال حاضر 241 نفر عضو هیات علمی تمام وقت دارد که نسبت استاد به دانشجو 1 به 48 است . 153 نفر از عضو هیات علمی درجه استادیاری به بالا دارند که در مقابل 5040 نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی نسبت 1 به 32 دارند که در این زمینه رتبه دوم دانشگاههای استان را داریم.

وی با توجه به نافع بودن علم از نگاه مقام معظم رهبری و راه اندازی مرکز رشد، خاطر نشان کرد : شرکت های دانش بیان و هسته های فناور در مرکز رشد فعالیت دارند. تعداد طرح برون دانشگاهی واحد رشت نزدیک به یک میلیارد تومان رسیده است همچنین این واحد در رتبه بندی های جهانی در سطح دانشگاه های آزاد اسلامی رتبه 10 و در کل کشور رتبه 99 را کسب کرده است.

امیرتیموری با اشاره به مجلات علمی‌پژوهشی چاپ شده دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، اظهار داشت: چهار مجله علمی پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت راه اندازی شده است و با توجه به وجود ظرفیت ها و پتانسیل های لازم  جا دارد تا پیش بینی لازم جهت تاسیس و ایجاد پژوهشکده ای در زمینه مدیریت و کشاورزی و بخش شیلات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به عمل آید. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان فعالیت این دانشگاه را در مباحث فرهنگی قابل توجه دانست و افزود: سال گذشته جشنواره ملی آشتی با طبیعت به هدف ایجاد فرهنگ رفتار در طبیعت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد .

وی با بیان اینکه ساخت یادمان شهدای گمنام این واحد دانشگاهی در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: یادمان دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در دستور کار فرهنگی این دانشگاه قرار گرفت که تاکنون 85 % پیشرفت فیزیکی داشته است و انشالله تا اواسط خرداد ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

امیر تیموری ادامه داد : دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، تدوین دانشنامه فرهنگی استان را بر عهده گرفت و در حال اتمام این سند است. همچنین مسئولیت پیگیری پدافند غیر عامل در حوزه علوم انسانی از سوی استانداری استان گیلان به دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت واگذار شده است.

وی مشارکت اعضای هیأت علمی را در مسائل پژوهشی و تاسیس شرکت های دانش بنیان خواستار شد و تصریح کرد: تنها 10 الی 15 درصد  از اعضای هیأت علمی در مسائل علمی و پژوهشی دانشگاه مشارکت می کنند لذا این انتظار را داریم که در هر گروه آموزشی، باید یک شرکت دانش بنیان و هسته فناور راه اندازی شود و هر عضو هیات علمی باید  ظرف سه تا پنج سال آینده یک برنامه تحقیقاتی را ارائه کند.
 
لازم به ذکر است مراسم گرامیداشت مقام شامخ معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به همت حوزه دانشجویی - فرهنگی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد که در این مراسم ضمن اجرای چند برنامه فرهنگی هنری از جمعی از اساتید و مدیران گروههای آموزشی این واحد دانشگاهی تقدیر شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز