خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان:

جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای سرعت بخشیدن به پروژه‌ها در دولت تدبیر و امید

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۵۴۸

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان مردم را سرمایه‌های اجتماعی دانست و گفت: سرمایه های اجتماعی یکی از ارکان اجرای هر پروژه است و به آن تداوم می بخشد.

به گزارش ایلنا از آستانه اشرفیه، در نشست مسئولان شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان و روسای ادارات شهرستان آستانه اشرفیه با شهروندان این شهر ، ضمن تشریح روند اجرای پروژه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، ضرورت اجرای آن از نگاه مردمی مورد بررسی قرار گرفت.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان مردم را سرمایه های اجتماعی دانست و گفت: سرمایه های اجتماعی یکی از ارکان اجرای هر پروژه است و به آن تداوم می بخشد.

وی هدف از برگزاری این برنامه را تعهد به همکاری دستگاههای اجرایی و مشارکت مردمی به منظور جذب اعتبارات از بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا و تسریع در روند اجرای پروژه اعلام کرد و گفت: از اقدامات دولت تدبیر و امید برای سرعت بخشیدن به پروژه ها روی آوردن به سرمایه گذاری خارجی است.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به ساختار پروژه های بین المللی اظهار داشت: اطلاع ذینفعان از روند اجرای پروژه و آگاهی شهروندان از اثرات پروژه در بخش‌های مختلف از اصول این ساختار است و بهترین نحوه اطلاع رسانی ، گروههای مردم نهاد بعنوان گروه‌های غیردولتی هستند.

قربانی‌نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس‌شورای‌اسلامی ضمن ابراز خرسندی از دستاوردهای دولت برای مردم اظهار داشت: شاهد تحولات خوبی در حوزه وزارت نیرو هستیم و رسانه و مطبوعات باید این موارد را اطلاع رسانی نمایند.

نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه اخذ مجوز دولت جهت استفاده از سرمایه گذاری بانک توسعه آسیا را از توانمندی دولت دانست و گفت: خدا را شاکریم فرصتی مهیا شد در سرمایه گذاری که دولت ترسیم کرده طرح فاضلاب دیده شد و درصدی به آستانه تخصیص یافت.

وی شرایط خاص مناطق شرق گیلان به جهت بالاتربودن سطح آبهای زیرزمینی را موثر در تخصیص این اعتبارات دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت جمعی سرمایه گرانسنگی است برای مجموعه وزارت نیرو و حاکی از حس مسئولیت پذیری مردم می باشد.

ساجدی امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه ضمن توصیه به همه دستگاههای اجرایی مرتبط با پروژه جهت همکاری و تعامل با آبفای گیلان خواستار مراقبت جدی مسئولین در اجرای ضوابط و مفاد قرارداد از سوی پیمانکاران اجرای پروژه شد تا شهروندان دچار زحمات کمتری شده و پروژه های دیگر دچار فرسایش نگردند.

وی همچنین بر تبلیغات گسترده و مستمر تأکید کرد و یادآور شد: آثار و ارزش‌های اجتماعی این پروژه برای شهروندان باید تبیین گردد تا هر چه بیشتر از اهمیت اجرای این پروژه ارزشمند مطلع شوند.

حیدری فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه برخی از طرحها یک هدف را دنبال می کنند تصریح کرد: طرح جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب آستانه اهداف جامعی را بدنبال دارد و بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا مقدمات اجرای آن را فراهم نموده است.

وی با اعلام اینکه شهرستان آستانه اشرفیه تجربه خوبی در همدلی و وفاق دارد افزود: با هم افزایی بین ادارات شهرستان متعهد خواهیم شد به منظور جذب اعتبارات تخصیصی، روند اجرای این پروژه سرعت و شتاب بیشتری داشته باشد.

در پایان مسئولان آبفای گیلان، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار آستانه با حضور در پنل، پاسخگوی سئوالات شهروندان آستانه اشرفیه در خصوص چگونگی اجرای پروژه، نحوه دریافت اعتبارات و تضمین مدت زمان اجرا بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز