خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان:

توسعه گردشگری تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۵۲۹

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان حضور چند روزه مسافران در گیلان را موجب پایداری اقتصاد استان دانست و گفت: توسعه گردشگری تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، تحریم و کاهش قیمت نفت است.

به گزارش ایلنا از فومن، نشست ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان فومن برگزار شد.

در این نشست رضا علیزاده با اشاره به آمادگی کامل اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر در تمامی شهرستانهای استان؛ بر لزوم میزبانی منحصربفرد از گردشگران نوروزی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه گیلان از نظر برخورداری از زیبایی های طبیعی و جاذبه های تاریخی جایگاه ممتازی در سطح کشور دارد، به شهرک تاریخی ماسوله و قلعه رودخان بعنوان نگین جاذبه های گردشگری ایران اشاره کرد و گفت: این جاذبه های تاریخی به دلیل ارزش جهانی همواره مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی قرار دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه همه ساله به ویژه در ایام نوروز گردشگران بسیاری فومن را بعنوان مقصد سفر خود انتخاب می نمایند ،اذعان داشت: خلق نوروزی متفاوت را شعار نوروزی امسال از سوی ستاد اجرایی خدمات سفر کشور خواند و افزود: باید با تلاش جمعی و هم افزایی دستگاه های اجرایی در جهت تحقق این هدف گام نهاد.

بازرسی مستمر از مراکز اقامتی ، خدماتی و اصناف شهرستان، تسهیل در تردد خودرویی و کنترل ترافیک، زیباسازی شهری و رنگ آمیزی جداول و سرعت گیرها و همچنین پاسخگویی 24ساعته از تاکیدات دبیرستاد اجرایی خدمات سفر گیلان بود.

علیزاده با اشاره به اینکه نصب تابلوهای اطلاع رسانی برای سرویس‌های خدماتی، توجه به بحث عابربانک‌ها، نصب بنرهای خوشامدگویی به مسافران از ضروریات خدمات رسانی به گردشگران نوروزیست، حضور چند روزه مسافران در گیلان را موجب پایداری اقتصاد استان دانست و گفت: توسعه گردشگری تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، تحریم و کاهش قیمت نفت است.

این مسئول تصریح نمود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بعنوان تنها دستگاه اجرایی برتر در امر ترویج و توسعه فرهنگ نماز طی سفرهای نوروزی سال95 مورد تقدیر قرار گرفت؛ لذا باید در جهت تداوم این موفقیت از طریق تجهیز نمازخانه ها و ترویج فرهنگ نماز در بین مسافران نوروزی تلاش کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به تقارن عید نوروز با انتخابات؛ بر لزوم فراهم نمودن نشاط اجتماعی برای گردشگران نوروزی تاکید کرد و گفت: افزایش مشارکت اجتماعی که از تاکیدات مقام معظم رهبریست در سایه رفاه اجتماعی و نشاط اجتماعی محقق می شود.

 در ادامه اسماعیل پور فرماندار فومن از آمادگی دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر این شهرستان خبر داد و تعالی اقتصادی را در گرو رونق گردشگری خواند.

وی؛ فومن را فخر صنعت گردشگری ایران خواند و گفت: باید با تعاملات فردی و اجتماعی برای رونق افزایی اقتصادی و اشتغالزایی پایدار گام برداشت.

این مسئول خواستار خروج کالای چینی از مراکز عرضه صنایع دستی در مناطق گردشگری و فروشگاه های سطح شهر شد و نگاه سازنده و متکی بر تولید داخلی موجبات توسعه پایدار را فراهم می آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز