خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان تاکید کرد:

برگزاری جشنواره‌های بومی- محلی در موزه میراث روستایی گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۶۸۸

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان بر برگزاری جشنواره های بومی- محلی با عنایت به ظرفیت‌های فرهنگ غنی گیلان مانند کشتی گیله مردی به طور منظم و مدون در موزه میراث روستایی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، در ابتدای دیدار مسئولان موزه میراث روستایی استان با رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان  به بیان توضیحاتی در خصوص طرح‌های گسترش ایجاد موزه در بخش‌های مختلف از جمله احداث خانه مشاهیر گیلان و کتابخانه دیجیتال برگرفته از معماری سبک گیلان قدیم در مساحت 350 متر مربع در سه طبقه و مشکلات مربوط به اعتبارات پرداختند.

در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان با اشاره به زحمات صورت گرفته در گذشته جهت احداث و راه‌اندازی موزه روستایی گفت: در اوایل دهه 80 قرار بود این کار با 20 هکتار اجرایی شود اما با زحمات اشخاصی همچون طالقانی موزه با 220 هکتار احداث و شروع به فعالیت کرد و اکنون به 260 هکتار رسیده است. برای کارهای بزرگ باید قضایای مربوط به آن بزرگ در نظر گرفته شود.

کیوان محّمدی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص جذب اعتبارات مانند استفاده از اسناد خرانه اسلامی افزود: یکی از بزرگترین کارهای فرهنگی کشور که می‌توان در جهان روی آن مانور داد همین بحث موزه هاست.

وی بر برگزاری جشنواره های بومی- محلی با عنایت به ظرفیت‌های فرهنگ غنی گیلان مانند کشتی گیله مردی به طور منظم و مدون در موزه میراث روستایی تأکید کرد و ادامه داد: امیدواریم این گونه اقدامات با جدیت بیشتری با انجام گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه می‌توان از معماری روستایی سایر ملل مانند ژاپن، چین و هند در موزه روستایی به منظور گسترش ارتباطات فرهنگی بهره برد خاطرنشان کرد: اکنون زمینه همکاری در این زمینه با جایکا در خصوص احداث باغ ژاپنی وجود دارد.

وی تأکید کرد: موزه میراث روستایی مسئله شخصی نیست بلکه متعلق به مردم گیلان و ایران است که جایگاه بین المللی ایجاد می کند. می بایست از توانمندی‌های افراد دانشگاهی در این خصوص بهره برد.  اگر هریک از دانشگاهیان ما به مانند دکتر طالقانی کاری برای موزه انجام دهند شاهد اتفاقات مثبت خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز