خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

شهرداری مانع تخریب «کاخ ورسای ایران» شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۸۹۵

عضو شورای شهر تهران با تاکیدبر اینکه شهرداری باید مانع تخریب «کاخ ورسای ایران» شود، پیشنهاد داد که این بنا به موزه‌ای در تهران تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بزرگترین خانه تهران موسوم به «کاخ ورسای ایران» که چندی پیش اعلام شد؛ مالکش تصمیم به تخریب و احداث یک برج به جای آن را دارد، مدتی است که به مساله ای حساس برای دوستداران میراث فرهنگی تبدیل شده است، به ویژه آنکه کارشناسان نیز همواره در مورد ارزش‌های معماری این بنا اظهارنظر کرده‌اند.

این در حالی است که مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران بعد از بررسی‌های صورت گرفته از  «کاخ ورسای ایران»  توسط یک کارشناس میراث فرهنگی اعلام کرد که این خانه ارزش ثبت ندارد، اما محمدحسن طالبیان، ‌معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به صحبت‌های مدیرکل خود اعتراض کرد و اظهار نظر در این باره را به بعد از تشکیل جلسه‌ی شورای فنی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این باره که البته هنوز تشکیل نشده، موکول کرد.

اکنون هفته گذشته یک چرثقیل در نزدیکی این خانه توقف کرده و این نگرانی را برای مردم ایجاد کرده است که در روزهای پیش رو اقدام به تخریب این بنا شود.

«محمد حقانی»عضو شورای اسلامی شهر تهران در  را بطه با این مساله به ایلنا، گفت: من تاکنون 2 بار در مورد  این خانه به شهرداری تذکر داده‌ام و مکاتباتی را نیز داشته‌ام و قطعا مساله پیش آمده را نیز پیگیری می‌کنم تا بتوانیم مانع از تخریب احتمالی این بنا شویم.

وی با بیان اینکه امیدوارم شهرداری تذکرات ما را ترتیب اثر دهد، افزود: پیشنهاد ما این است که شهرداری این خانه را تهاتر کند و امتیازاتی به صاحب ملک بدهد تا این خانه آزاد شود.

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی شهر ادامه داد: این خانه می‌تواند؛ به عنوان  خانه شهر یا موزه شهر تعیین شود، زیرا هنرمندان در این خانه کار کرده‌اند و منابع ملی برای ساخت و معماری آن صرف شده است و اگر شهرداری این کار را انجام دهد، اقدام ارزشمندی رخ خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز