خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان:

سازمان‌های مردم نهاد نقش مهمی در بازتولید سرمایه‌های اجتماعی و مشارکت عمومی دارند

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۳۰۴

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: سازمان‌های مردم نهاد نقش مهمی در بازتولید سرمایه های اجتماعی و مشارکت عمومی دارند.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش در هفتمین جلسه شورای مشورتی سازمان‌های مردم نهاد استان گیلان ضمن تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یکی از ارزش‌های نهفته در پیروزی انقلاب اسلامی را حس مشارکت عمومی و احساس مسئولیت اجتماعی عنوان کرد.

وی‌افزود: همه اقشار مردم در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم بودند و خود را جدای از جریان انقلاب نمی‌دیدند که این همبستگی و پیوستگی اجتماعی سرمایه بزرگی برای پیروزی آن بود.

وی با تاکید بر حفظ و بازتولید این سرمایه اجتماعی نقش سازمان‌های مردم نهاد را در این زمینه بسیار مهم توصیف و از آنان خواست تا در صحنه ای دیگر این ارزش‌ها را در جامعه بسط دهند.

دبیر هیات نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد گیلان با تاکید بر توسعه فرهنگ مشارکت و مسئولیت پذیری در جامعه یادآور شد : باید تلاش کنیم تا در تمامی ابعاد زندگی اجتماعی زمینه های مشارکت مردمی را بیشتر فراهم نماییم.

رنجکش افزود: رمز عبور از مشکلات، همراهی و همکاری همه را می‌طلبد و اگر با کمی برف دچار مشکل می شویم باید بپذیریم که حس مشارکت جویی و همکاری عمومی نیز در جامعه ضعیف شده است که باید با ایجاد انگیزه های مختلف این سرمایه ها را به حرکت درآوریم.

وی تاکید کرد: یکی از روش‌های بازتولید ارزش های اجتماعی مشارکت عمومی معرفی فعالان اجتماعی و بزرگداشت یاد و نام و فعالیت های آنان است تا بتوان الگویی مناسب برای جامعه ارائه داد.

وی گفت: باید تلاش کنیم با ارائه الگوهای موفق نیکوکاری و کار داوطلبانه احساسات مشارکت جویی علاقمندان را تحریک نماییم.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص چگونگی برگزاری برنامه های هفته اجتماعی تصمیماتی نیز در این خصوص اتخاذ و مقرر شد سازمان‌های مردم نهاد استان نقش پررنگی در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز