خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار گیلان برگزار شد:

نخستین نشست شورای ورزش همگانی گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۷۳۰

نخستین نشست شورای ورزش همگانی گیلان با حضور استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی ترکیب در نظر گرفته شده در شورای ورزش همگانی را در واقع بخشی از شورای اجتماعی و راهبرد سلامت دانست و افزود: پرداختن به ورزش همگانی خواست عمومی است و باید اقدامات لازم در جهت توسعه ورزش همگانی صورت پذیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید این نشست‌ها صرف برگزاری جلسات باشد افزود: جلسات باید به صورت کاربردی برگزار گردد تا خدمات، سیاست‌گذاری و پشتیبانی لازم در توسعه ورزش همگانی شکل گیرد.

وی برضرورت ایجاد زمینه لازم جهت مشارکت حداکثری مردم در ورزش‌های همگانی تأکید کرد.

و افزود: ورزش همگانی پایه حرکت‌های ورزشی و پرورش جسمی و روحی بوده که باید فضای جامعه را در جهت گسترش این مهم سوق دهیم.

استاندار گیلان ایجاد فضای مناسب فرهنگی و ورزشی در سطوح مختلف را از جمله کارهای اساسی شهرداران دانست و افزود: هر چند شهرداری‌ها از وضعیت درآمدی مناسبی برخوردار نیستند اما برخی از اقدامات نیازمند هزینه نبوده بلکه باید اندیشه، اهتمام و جدیت لازم وجود داشته باشد.

وی بر ضرورت اشاعه فرهنگ ورزش همگانی در جامعه تأکید کرد و با بیان اینکه همگی دست به دست هم دهیم تا این مهم تحقق یابد افزود: رسانه‌ها، آموزش و پرورش وصدا و سیما می‌توانند نقش بسزایی را در اشاعه این فرهنگ ایفاء کنند.

وی بر ضروت جلوگیری از تبدیل زمین‌های ورزشی به کاربری‌های دیگر تأکید کرد و افزود: باید تغییر کاربری زمین‌های ورزشی ممنوع شود.

نجفی جشنواره‌های استعدادیابی را از جمله اقدامات مثبت در توسعه ورزش برشمرد و افزود: نخبگان ورزشی در حقیقت عصاره ورزش‌هایی نظیر ورزش‌های همگانی است.

استاندار گیلان بر ضرورت فراهم نمودن انگیزه لازم جهت حضور هر چه بیشتر مردم در عرصه‌های ورزشی تاکید کرد و افزود: عدم استفاده مردم از غداهای ناسالم نیازمند فرهنگ سازی است.

در ادامه این نشست هریک از اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و با رهنمود و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز