خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد گیلان مطرح کرد:

کاهش مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در آستارا / جذب 37 درصد از اعتبارات اشتغالزایی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۳۹۳۶۳

مدیرکل کمیته امداد گیلان در آستارا اظهار کرد: سال گذشته چهار هزار فرصت شغلی با اعتبار63 میلیارد تومان در استان ایجاد شد و گیلان از استان‌های موفق در جذب اعتبارات منابع بانکی بود.

به گزارش ایلنا از آستارا، علیرضا محمدی با اشاره به اینکه سال جاری43 میلیارد تومان در بحث اشتغالزایی برای 3 هزار نفر در برنامه کاری کمیته امداد قرار دارد، افزود: مبلغ 10 میلیارد تومان معادل 37 درصد از این اعتبارات برای اشتغالزایی حدود 800 نفر جذب شده است.

 مدیرکل کمیته امداد گیلان به تعامل خوب در استان و حمایت‌های استاندار، فرمانداران و مدیران عامل بانک‌ها با این نهاد مقدس اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود تا پایان سال جاری جذب صد درصدی اعتبارات  و همچنین تسهیلات اشتغالی که برای زنان سرپرست، ایتام و فرزندان مددجو پیش‌بینی شده، تحقق یابد.

محمدی با بیان اینکه شهرستان آستارا به عنوان یک شهر توانمند در راستای توانمندسازی خانواده‌های مددجو در استان انتخاب شده است، یادآورشد: با فراهم‌کردن شرایط و تسهیلات اقتصادی و اشتغالزایی می‌توان خانواده‌های مددجو را از چرخه امداد شهرستان خارج کرد.   

مدیرکل کمیته امداد گیلان به برگزاری دو جشن ملی با عنوان جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری توسط کمیته امداد اشاره کرد و افزود: جشن عاطفه‌ها هر ساله قبل از بازگشایی مدارس و جشن نیکوکاری در آستانه سال نو با هدف اشاعه و ترویج سنت‌های حسنه اسلامی نظیر انفاق، نوع دوستی و احسان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خیران طبق سنوات گذشته در جشن‌های ملی مذکور با حضور پرشور خود در صحنه به کمیته امداد کمک کردند، خاطرنشان کرد: در جشن نیکوکاری بیشتر به مباحث معیشتی، رفاهی و پوشاک خانواده‌های نیازمند توجه می‌شود.

محمدی تصریح کرد: بیش از 4 هزار و 700 یتیم در استان از وجود نعمت پدر، مادر و یا هر دو محروم بوده و در قالب طرح محسنین نیز حدود 4 هزار نفر از جوانان، دانش‌آموزان به دلیل آسیب‌های اجتماعی و مالی و یا محروم از نعمت پدر هستند.

به گفته وی، بالغ بر 26 هزار نفر حامی از 9 هزار یتیم و طرح محسنین حمایت مالی می‌کنند و میانگین دریافتی هر یتیم در استان 80 هزار تومان و میانگین دریافتی هر فرزند در طرح محسنین 40 هزار تومان است.

محمدی بیشترین خیران را خارج از گیلان دانست و خاطرنشان کرد : طبق آخرین آمار ارائه شده در استان هم اکنون  111 هزار خانوار در قالب 220 هزار نفر جمعیت زیرپوشش خدمات رفاهی، درمانی، فرهنگی و معیشتی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان قرار گرفته‌اند.

مدیر کل کمیته امداد گیلان رویکرد این نهاد را مددکار محوری دانست و بیان کرد: مددکارها در قالب طرح مفتاح‌الجنه به همراه مسؤولان و خیران با هدف حفظ کرامت و عزت نفس مددجویان و شناسایی و حل مشکلات آنها به صورت مرتب از خانواده های تحت حمایت سرکشی می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه برنامه تدوین شده برای شهرستان آستارا یک برنامه کلی است، متذکر شد: گیلان در قالب توانمندسازی مددجو در نیمه سال جاری 5 درصد کاهش مددجو داشت و شهرستان آستارا در این امر نسبت به دیگر شهرستان‌ها پیشگام بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز