خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر تامین مسکن کمیته امداد خبر داد:

ساخت 20 هزار واحد مسکونی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۷۱۵

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) از ساخت 20 هزار واحد مسکونی در سال جاری خبرداد و گفت: هم اکنون عملیات ساخت پنج هزار و 500 واحد مسکونی در شهرهای مختلف کشور شروع شده است.

به گزارش ایلنا از کمیته امداد امام خمینی، ابراهیم بازیان، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری این نهاد با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران برای ساخت مسکن برای مددجویان گفت: رویکرد کمیته امداد ساخت و بهسازی مسکن مددجویی در مناطق روستایی، شهری و کمتر توسعه یافته است که اگر بتوانیم مشکلات مسکن مددجویان را رفع سازیم، بسیاری از مسائل آنان نیز بر طرف خواهد شد.

وی گفت: اکنون بیش از یک میلیون و 800 هزار خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره می برند که از این تعداد 30 درصد از آنان فاقد مسکن هستند.

بازیان با اشاره به اختصاص 400 میلیارد تومان اعتبار در بخش ساخت و بهسازی مسکن مددجویی در سال جاری تصریح کرد: کمیته امداد با استفاده از ظرفیت و همکاری های بنیاد مسکن و سپاه پاسداران، عملیات احداث و بهسازی بافت های فرسوده مسکن مددجویان را در دستور کار خود دارد که این امر سرعت و کیفیت ساخت مسکن مددجویان را افزایش داده است. هم اکنون عملیات بهسازی و نوسازی 150هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق مختلف کشور در حال اجرا است.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد با بیان اینکه مسکن مناسب تاثیرات مثبتی بر سبک زندگی مددجویان دارد، اظهار کرد: واکاوی تجربه های موفق استان ها و تسری آن به دیگر مناطق کشور برای رفع و مشکلات ساخت مسکن مددجویی لازم و هم اندیشی و وحدت رویه، ارتقا بینش و دانش مهندسان حوزه مسکن و ساختمان و شناخت فرصت ها و تهدیدها برای تامین سرپناه امن و مناسب برای مددجویان ضروری است.

بازیان با اشاره به رویکرد کمیته امداد برای توانمند سازی مددجویان تحت حمایت از طریق تامین مسکن آنان یادآورشد: تامین مسکن مددجویان به ویژه زنان سرپرست خانوار محرک خوبی برای توانمندسازی خانواده ها است. امسال بیش از 13 هزار واحد مسکونی احداث می شود که از این تعداد هفت هزار واحد در مناطق روستایی و پنج هزار واحد نیز در مناطق شهری هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز