خبرگزاری کار ایران

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری مطرح کرد:

سبک زندگی‌سالم زیربنای فرهنگ شهروندی و هسته اصلی توسعه ایده‌آل است

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۵۴۵

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری گفت: سبک زندگی سالم زیربنای فرهنگ شهروندی و هسته اصلی توسعه ایده‌آل است.

به گزارش ایلنا از رشت، طیبه‌بینا با اشاره به گسترش فناوری‌های نوین و اندیشه‌های مدرنیته و تأثیر آنها بر فضای عمومی و خصوصی زندگی انسان‌ها اظهار داشت: در این میان می‌توان به نقش رسانه‌های سمعی و بصری، الگوهای خانه‌سازی و معماری مدرن، الزامات شغلی و اقتصادی نوظهور اشاره کرد که هریک سهمی مهم در تغییر سبک زندگی آحاد بشری در جوامع شهری و نیمه شهری ایفا می کنند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری تصریح کرد: در جوامع بشری غلبه ارتباطات یک طرفه و از طریق رسانه‌های سمعی و بصری است که همین امر منجر به منفعل شدن افراد در مقابل این رسانه ها می شود.

طیبه‌بینا ارتباط یکسویه افراد با رسانه‌ها را امری مهم در ترویج فرهنگ مادی مصرف‌گرایی و تن آسایی دانست و گفت: در این نوع ارتباطات هر روز ما شاهد تغییر الگوهای معماری شهری از وضع سنتی و پوشیده به سوی وضعیت مدرن، تغییر مناسبات شغلی و اقتصادی بر اساس کسب سود و شکل‌گیری سیستم‌های ماشینی هستیم که این تغییرات به نوبه خود بر میزان آسیب‌های اجتماعی، عاطفی و روانشناختی افزوده اند.

بینا با بیان اینکه شهرداری به عنوان متولی هدایت‌برنامه‌های شهری بطور مداوم و بی‌وقفه با شهروندان در ارتباط است، عنوان کرد: شهرداری می‌تواند به توجه و نگاه ویژه به سبک زندگی سالم و ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین آن و شهر سالم نقش بسزا و تأثیرگذاری را در مجموعه رفتارهای شهروندی از جمله در بحث آلاینده های محیطی، فعالیت های فیزیکی، تغذیه مناسب، بیماریهای غیرواگیردار و ... ایفا کند.

وی سبک زندگی سالم را زیر بنای فرهنگ شهروندی و هسته اصلی توسعه ایده آل دانست و اظهار داشت: همچنین شهرداری‌ها می‌تواند با برنامه ریزی و سیاست گذاری لازم گام های خوبی در ایجاد سبک زندگی سالم که منطبق با فرهنگ بومی ایرانی و اسلامی است، بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز