خبرگزاری کار ایران

مدیر سلامت شهرداری رشت خبرداد:

فرهنگ‌سازی در راستای ارتقای سلامت با راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در شهر رشت

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۱۰۵

مدیر سلامت و رفع تخلفات شهری شهرداری رشت گفت: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در راستای ارتقای سلامت و تأکید بر اصلاح روش‌های زندگی، از مهمترین برنامه‌های حوزه سلامت و رفع تخلفات شهری شهرداری رشت است.

به گزارش ایلنا از رشت، طیبه‌بینا هدف از برگزاری ایستگاه‌های سلامت در سطح شهر و خانه‌های سلامت را حساس‌سازی‌شهروندان نسبت به موضوع سلامت‌شهر و شهروندی، دانست و اظهار داشت: فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی در راستای ارتقای سلامت و تأکید بر اصلاح روش های زندگی برای تأمین سلامتی مردم، از مهم ترین برنامه های حوزه سلامت و رفع تخلفات شهری شهرداری رشت است.

مدیر سلامت و رفع تخلفات شهری شهرداری‌رشت در راستای معرفی دستاوردهای حوزه سلامت شهرداری رشت ، خاطرنشان کرد: جلب مشارکت‌های مردمی و همکاری‌های عمومی در راستای ارتقای سطح سلامت شهر و شهروندان، جلب حمایت سیاستگزاران و مدیران ارشد در پشتیبانی از برنامه های سلامت، جلب مشارکت های سازمان های غیردولتی و مردم نهاد و خیریه های فعال در حوزه سلامت از دیگر برنامه ها و اهداف این حوزه جهت ارتقای سلامت شهر و شهروندان و توسعه همکاری های بین بخشی و جلب مشارکت سازمان های خارج شهرداری از اهداف برنامه های ایستگاه سلامت شهرداری رشت به شمار میرود.

وی تصریح کرد: راه اندازی ایستگاه های سلامت در محلات محروم و کمتر برخوردار را از دیگر برنامه های شهرداری رشت است .

 مدیر سلامت و رفع تخلفات شهروندی شهرداری رشت یاداور شد: این ایستگاه ها با رویکرد توجه ویژه به ارتقای سلامت افراد آسیب پذیر جامعه به ارائه خدمات سلامت محور، مشاوره های پزشکی، روانشناسی و تغذیه، غربالگری دیابت، فشارخون و BMI و توزیع اقلام آموزشی در بین شهروندان می پردازند. 

 طاهره زاهد صفت رئیس هئیت مدیره نظام پرستاری رشت و رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور با قدردانی از همراهی و همکاری شهرداری رشت در برپایی ایستگاه سلامت شهروندی اذعان داشت: امروز ایستگاه سلامت با حضور فعال و پرشور کارشناسان و دانشجویان پرستار در راستای سنجش فشار و قندخون با ارائه مشاوره های خود مراقبتی شهروندان برگزار شده است.

رئیس هئیت مدیره نظام پرستاری رشت با اشاره به فعالیت ۴ غرفه در این ایستگاه اذعان داشت: در ایستگاه سلامت ۲ غرفه ویژه خدمات دهی به آقایان و بانوان و یک غرفه جهت ارائه نقاشی از سوی کودکان و یک غرفه محیط زیست با همکاری ۲۵ نفر از کارشناسان. ودانشجویان پرستاری وجود دارد.

 رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور هدف از برپایی ایستگاه سلامت را افزایش سواد و آگاهی مردم در زمینه خود مراقبتی دانست و گفت: در شرایط کنونی با توجه به پیشرفت تکنولوژی نیازمند فرهنگ سازی و بازنگری در سطح زندگی مردم هستیم تا بدین ترتیب شهروندان با مقدم دانستن پیشگیری بر درمان از شر بیماریهای ایمن باشند.

وی افزود: مدیران ارشد استانی و شهری می توانند ضمن تامین منابع مالی و امکانات و تسهیلات و نیز با همراهی نیروی انسانی همراه با سازمان نظام پرستاری استان گامی مهم در ارتقا سواد بهداشتی شهروندان بردارند.

 زهرا ذاکری مسئول روابط عمومی هئیت مدیره نظام پرستاری رشت با اشاره به استقبال شهروندان از غرفه سلامت تصریح کرد: از آنجایی که خود مراقبتی هدف اصلی برپایی این غرفه ها بوده این سازمان سعی کرد تا ضمن سنجش فشار و قند خون شهروندان با ارائه پمفلت های بهداشتی گامی در زمینه ارتقا سواذ بهداشتی شهروندان بردارد.

وی ترغیب شهروندان در اهمیت دادن به سلامت فردی را هدف اصلی ایستگاه سلامت خواند و یادآور شد: در این ایستگاه سعی شده تا با افزایش حساسیت شهروندان در زمینه سنجش قند و فشار خون از ابتلا آنان به بیماری دیابت و فشار خون جلوگیری شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز