خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان:

ظرفیت کارخانه‌ کمپوست رشت به 400 تن افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۴۲۰۳۳۶

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان گفت: با تعمیرات اساسی در 2 سال گذشته،ظرفیت کارخانه‌ کمپوست رشت به 400 تن افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه حسب تأکیدات استاندار گیلان توجه به مسائل زیست‌محیطی در سه سال گذشته از مهمترین برنامه‌های معاونت هماهنگی امور عمرانی با همکاری شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی بوده است، گفت: با تعمیرات اساسی در 2 سال گذشته، ظرفیت کارخانه‌ کمپوست رشت به 400 تن افزایش یافته است.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های جدید ظرفیت این کارخانه با احداث خطوط جدید تا 800 تن افزایش خواهد یافت و تا پایان امسال به مرحله‌ مناقصه می‌رود.

ساحره میرسیدی با بیان اینکه روزانه بیش از 500 تن زباله در سراوان دفن می‌شود گفت: افزایش ظرفیت کارخانه‌ کمپوست رشت و احداث کارخانه‌ی زباله سوز موجب کاهش قابل ملاحظه محل انباشت پسماند تر و تولید شیرابه در سایت دفن زباله سراوان می شود.

وی با بیان اینکه احداث کارخانه‌ زباله سوز چرخه‌ جمع‌آوری پسماند و کاهش مشکلات مردم سراوان را کامل می‌کند، گفت: با دستور استاندار گیلان مبلغ 11 میلیارد تومان برای آغاز ساخت نیروگاه زباله سوز در لاکان رشت اختصاص یافت و پس از اطمینان از رعایت آخرین استانداردهای زیست محیطی از سوی شرکت سازنده‌، عملیات اجرایی این طرح مهم آغاز می‌شود.

ساحره میرسیدی گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت 4 هکتار با ظرفیت دریافت 600 تن زباله در روز ساخته می‌شود.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری ادامه داد: برای حل مشکل منطقه سراوان در کوتاه مدت نیز طرح بهسازی محل دفن زباله اواخر سال گذشته با حضور  نجفی  آغاز شد .

ساحره میرسیدی گفت: این طرح شامل عملیات اصلاح ساختار شیب،  اجرای پوشش با لایه نفوذپذیر، احداث سلول جدید مهندسی بهداشتی دفن بمنظور ساماندهی و هدایت آبهای سطحی و شیرابه و همچنین هدایت شیرابه به انتهای لندفیل و محل احداث تصفیه خانه سایت سراوان است  .

وی تأکید کرد: در حال حاضر نیز عملیات تسطیح و شن ریزی و سمپاشی سایت سروان تا حصول نتیجه لازم بصورت روزانه انجام می شود و از شهرداری رشت خواسته شده  تا زمان بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا با قدرت  ادامه یابد.

وی افزود: برای بی خطر کردن شیرابه های زباله های سراوان ، تصفیه خانه ای  با اخذ اعتبارات ملی از محل مصوبات سفر ریاست جمهور ی و اعتبارات شهرداری رشت  ساخته می شود.

وی گفت: در 2 سال گذشته 500 تن زباله‌ی عفونی که در محل سایت سراوان از سال‌های پیش دپو شده بود امحاء گردید  و هم اکنون زباله‌ی عفونی وارد سایت سراوان نمی‌شود.

ساحره میرسیدی با بیان اینکه مشکلات دفن زباله در سراوان مربوط به بیش از 3 دهه است،گفت: تمامی این پروژه ها در جهت تلاش مستمر بمنظور مدیریت صحیح زباله صورت گرفته و در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش چشمگیر زباله ورودی به سراوان و در نهایت قطع زباله به این منطقه زیبا خواهیم بود و امید است با همت والای مسئولین و مشارکت مردم عزیزمان بتوانیم قدم‌هایی شایسته جهت نیل به آینده ای پاک و محیط زیستی سالم برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز