خبرگزاری کار ایران

بخشدار مرکزی بندرانزلی خبرداد:

افزایش میزان کشت میوه کیوی در روستاهای غرب بندرانزلی

بخشدار مرکزی بندرانزلی از افزایش میزان کشت میوه کیوی در روستاها خبر داد و تصریح کرد: امسال کشت میوه کیوی در روستاهای غرب بندر انزلی رشد خوبی داشته و شاهد رونق این محصول در این روستاها هستیم.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، منوچهر عاشوری  امروز در جریان بازدید از طرح‌های کشاورزی اقتصاد مقاومتی روستای خمیران با اشاره به کیفیت خاک روستای خمیران بندرانزلی بیان کرد: کیفیت خاک زمین‌های این روستا به قدری مستعد بوده که هر نوع کشت کشاورزی در این روستا موجب برداشت و محصولی پربار می‌شود.

عاشوری از افزایش میزان کشت میوه کیوی در روستاها خبر داد و تصریح کرد: امسال کشت میوه کیوی در روستاهای غرب بندر انزلی رشد خوبی داشته و شاهد رونق این محصول در این روستاها هستیم.

بخشدار مرکزی بندرانزلی خاطرنشان کرد: این فرد با سرمایه‌گذاری در 4.5 هکتار از اراضی شخصی خود سالانه بالغ بر 180 تن کیوی مرغوب برداشت کرده و به بازار عرضه می‌کند.

عاشوری بیان داشت: کشاورز روستای خمیران در کنار تولید کیوی دارای دو استخر پرورش ماهی بوده و در زمینه تولید و کاشت درخت صنوبر و خرمالو فعالیت دارد و برای بسیاری از جوانان اشتغالزایی کرده است.

بخشدار مرکزی بندرانزلی اظهار کرد: یک هکتار کشت محصول کیوی به‌راحتی هزینه خانواده 5 نفره را تأمین می‌کند و جوانان باید در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی مانند تولید کیوی اقدام کنند.

کد خبر : ۴۱۷۳۲۰