خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

از ظرفیت های آذربایجانی های مقیم خارج باید برای توسعه آذربایجان شرقی بهره گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۶۳۷

در سالی که اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است باید از این سرمایه های خارجی به بهترین نحو استفاده کنیم چرا که این افراد درکشورای مختلف دارای قدرت هستند و حضور آنها در کشور می تواند اقتصاد داخلی را متحول کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی بر استفاده از ظرفیت های آذربایجانی های مقیم خارج برای توسعه استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا سعید شبستری خیابانی عصر دیروز در جلسه شورای امور ایرانیان خارج از کشور آذربایجان شرقی گفت: برابر آمار چهار تا شش میلیون ایرانی در خارج از کشور مقیم هستند و این ظرفیت بسیار بزرگی برای توسعه کشور است.

وی افزود: وضعیت فعلی کشور ایجاب می کند تا از توانایی ها و ظرفیت های این افزاد برای توسعه و رشد علمی کشور استفاده کنیم.

شبستری خاطرنشان کرد: در سالی که اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است باید از این سرمایه های خارجی به بهترین نحو استفاده کنیم چرا که این افراد درکشورای مختلف دارای قدرت هستند و حضور آنها در کشور می تواند اقتصاد داخلی را متحول کند.

وی گفت: بیشتر این افراد برای سرمایه گذاری درایران تمایل دارند و ما باید زمینه را برای حضور آنها هموارتر کنیم.

گفتنی است دستورالعمل شورای امور ایرانیان خارج از کشور در سال ۱۳۸۸ به تصویب رسیده و هدف از تشکیل آن فراهم آوردن زمینه حضور و مشارکت عملی ایرانیان خارج از کشور در فرایند توسعه استان‌ها و معرفی توانمندی‌ها و جاذبه‌های استان‌ها عنوان شده است.

لازم به ذکر است این شورا در آذربایجان شرقی پس از وقفه ای ۵ ساله فعالیت خود را آغاز می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز