خبرگزاری کار ایران

مدیر برنامه‌های یونسکو در شهر خلاق رشت:

چشم انداز بازآفرینی شهر رشت مبتنی بر شهر اجتماع‌مدار تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۴۵۷

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت با اشاره به وجود دفتر همکاری های یونسکو در شهرداری رشت، تصریح کرد: چشم انداز بازآفرینی شهر رشت مبتنی بر شهر اجتماع‌مدار تدوین شد.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست تخصصی برندسازی با حضور شهریار شفیعی متخصص حوزه برندسازی و مدیر آکادمیک برند ایران و با میزبانی شهرداری رشت در تالار گفتگوی ساختمان تاریخی شهرداری رشت برگزار شد.

سید محمد علی ثابت قدم در راستای برندسازی شهر رشت، اظهار داشت: شهرداری رشت در چارچوب توان مدیریتی شهری و در قابلیت حاکمیت  برنامه ای را تدوین کرد .

 شهردار رشت با اشاره به برندسازی رشت در سطح محله ای، ملی و فراملی اذعان داشت: در شهر رشت برندسازی و سرمایه‌گذاری با هم شروع شد و این امر باعث شد که عملا در برنامه‌های برندسازی فرامحله‌ای عمل کنیم و دراین مسیر با مشکلات متعددی روبرو شویم.

 وی با اشاره به ضعف‌های موجود در مقیاس‌های محله‌ای تصریح کرد: دراین شهر علاوه برتوجه به گردشگری با پرداختن به دیگر موضوعاتی همچون تنوع غذایی سعی در توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار شد.

 ثابت قدم گفت: در برند سازی شهری می توان به اهداف توسعه اقتصاد پایدار دست یافت.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در نشست مذکور گفت: شهر رشت روز به روز در حال گسترش است به گونه‌ای که سه سال پیش فقط سه منطقه در شهرداری وجود داشت اما امروز این شهرداری دارای ۵ منطقه است که هرکدام از آنها ویژگی‌های منحصر به فردی برای برند سازی دارد.

 فاطمه قدیمی حرفه با تاکید برگام های مثبت ثابت قدم در مسیر برندسازی در طی۴ سال گفت: شهردار رشت در نگاه بازآفرینی شهر توجه به توسعه همه جانبه شهر در حوزه های اقتصادی کالبدی و.. را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به وجود دفتر همکاری های یونسکو در شهرداری رشت تصریح کرد: چشم انداز بازافرینی شهر رشت مبتنی برشهر اجتماع مدار تدوین شد.

 مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت با تاکید بر اهداف خاص شهر اجتماع مدار یادآور شد: با شناسایی پتانسیل های موجود شهر رشت در حیطه های اقتصاد فرهنگ وهنر و با تعریف کمپین می رشت اقدام به بازآفرینی موضوعات مختلف در این شهر شد.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت پیاده راه مرکزی شهر رشت را بزرگترین پیاده راه جهان دانست وگفت: اعتماد سازی محلی, جلب مشارکت های مردمی, برندسازی و جذب سرمایه و سرمایهگذار از رویکردهای بازآفرینی است.

قدیمی حرفه افزایش میزان ایستایی مسافران در رشت را از دیگر اهداف بازآفرینی برشمرد وگفت: با بازآفرینی همه جانبه شهر رشت این شهر از حالت گذار خارج خواهد شد.

 شفیعی با قدردانی از شجاعت و درایت مجموعه مدیریت شهری در زمینه برندسازی اذعان داشت: پرداختن به نیازهای اولیه شهروندان توسط شهرداری از شروط لازم است اما برند سازی شهری در لایه هایی پیچیده به مهندسی ذهن مخاطب می پردازد.

مدیر اکادمی برند ایران ضمن قدردانی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری در ارائه رویکردهای برند سازی شهر رشت ,مدیریت شهری را پیچیده ترین مدیریت جهان دانست و گفت: از آنجایی که شهر یک موجود زنده ودارای مباحث کارکردی با بحث مدیریت ذهن است باید برای ان برنامه داشته باشیم.

 وی ساخت پیاده راه فرهنگی شهر رشت به عنوان دارایی ناملموس شهری را کاری بسیار شجاعانه دانست و یادآورشد: اگر برای دارایی ناملموس برنامه نداشته باشیم این دارایی مانند برف در آب حل و از بین خواهد رفت.

 شفیعی برگزاری جشنواره های متعدد در رشت را کار بسیار ستودنی شمرد . 

 گفتنی است در این نشست علاوه بر شهردار و مدیر ارتباطات و اموربین الملل, معاونین و مدیران ستادی و شهرداران مناطق پنجگانه شهرداری رشت نیز  حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز