خبرگزاری کار ایران

خدمات جدید صندوق ضمانت صادرات بزودی ارائه می شود

رییس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: بزودی این صندوق برای صادر کنندگان و ذینفعان خود 4 خدمت جدید شامل : صدور ضمانت نامه ای گمرکی ؛ اقدامات مربوط به نوسانات نرخ ارز؛ بیمه اعتبار داخلی و همکاری با موسسات بیمه همتا ارایه می کند.

 به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران ( شاتا)؛ « سید کمال سید علی » طی نشست خبری با اعلام این خبر، افزود : طی 4 ماهه گذشته امسال هدف کمی پوشش صندوق ضمانت صادرات ایران رشد 50 درصدی نسبت به عملکرد سال 94 برخوردار بوده که این صندوق به میزان 265 میلیون دلار پوششهای اعتبار صادراتی و سرمایه گذاری  انجام داده که نسبت به مدت مشابه رشد 42 درصدی را نمایانگر است.

به گفته سیدعلی ؛ طی این مدت  ؛صندوق ضمانت صادرات ایران رشد 278 درصدی را در زمینه پوشش بیمه نامه کوتاه مدت  تجربه نموده همچنین در مجموع پوشش بیمه نامه ها در 4 ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه خود در سال گذشته حکایت از رشد 104 درصدی داشته است.

سید علی در ادامه گفت: طی 4 ماهه منتهی به تیر ماه سال جاری بالغ بر 6 ملیارد و 400 میلیون دلار از خسارات پرداختی  گذشته دریافت شده که این میزان در مقایسه با 6 میلیون دلار مدت مشابه سال گذشته رشد 7 درصدی را نشان می دهد

به گفته سید علی ؛ طی 4 ماهه نخست سال جاری صندوق ضمانت صادرات ایران با صدور 165 میلیون دلار ضمانت نامه اعتباری نقش مناسب خود را برای تضمیین اعتبار صادر کنندگان نزد بانکها ایفا نموده و این میزان در مقایسه با آمار 138 میلیون دلاری صدور ضمانت نامه اعتباری در مدت مشابه سال 94 نشانگر رشد 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران در ادامه خاطر نشان کرد : یکی از بازارهای هدف صادراتی ایران  کشور علی رغم پرریسک بودن کشورعراق است.

وی در ادامه گفت:  علی رغم اینکه رشد اقتصادی جهان هم اکنون 2 درصد کاهش یافته اما طی 4 ماهه گذشته امسال به میزان 3 میلیارد و 400 میلیون دلار تراز تجاری مثبت داشته ایم لذا  افزایش ۱۰ میلیارد دلاری صادرات نسبت به سال قبل دور از ذهن نیست.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران یادآور شد : در سال 94 این صندوق موفق به دریافت 200 میلیون دلار افزایش سرمایه  و ارتقاء توان خدمات دهی به صادرکنندگان  به ویژه 25 پیمانکار ایرانی در عراق را داشته وتوانسته 140 میلیون دلار از این مبلغ را در یک دوره زمانی کوتاه مدت علی رغم اینکه سابقه بیمه ای نداشتند به آنها کمک کند.

وی در توضیح این مطلب ، افزود : طی سال گذشته صندوق ضمانت صادرات ایران معادل 82 میلیون دلار خسارت به صادر کنندگان در راستای حمایت هر چه بیشتر از صادرات غیر نفتی را به انجام رسانیده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران خاطرنشان کرد: رتبه ریسک کشوری ایران به پله  ۵ رسیده  اگرچه باور ما این است که رتبه واقعی ریسک در ایران همانند گذشته در پله ۳ تا ۴ قرار می گیرد.

 

کد خبر : ۳۹۶۲۶۰