خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در هلال احمر:

برگزاری کنفرانس علمی همه‌جانبه در زمینه اخلاق امدادگری

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۷۹۶

وقتی از جمعیت هلال احمر یاد می شود، سازمان امداد و نجات اولین نهادی است که در ذهن مردم تداعی می شود و بیشتر مردم هلال احمر را با سازمان امداد و نجات می‌شناسند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر از برگزاری کنفرانس علمی همه جانبه در زمینه اخلاق امدادگری خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ حجت الاسلام و المسلمین معزی در بازدید از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، گفت: وقتی از جمعیت هلال احمر یاد می شود، سازمان امداد و نجات اولین نهادی است که در ذهن مردم تداعی می شود و بیشتر مردم هلال احمر را با سازمان امداد و نجات می‌شناسند.

وی با اشاره به اینکه کانون توجه مردم به هلال احمر در سازمان امداد و نجات متمرکز می شود تصریح کرد: سخنان مقام معظم رهبری دیدگاه ها در جمعیت هلال احمر و بویژه سازمان امداد و نجات برپایه کمک به نیازمندان، دردمندان، آسیب دیدگان و منطبق بر تعالیم اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به وسعت و گستردگی فعالیت های سازمان امداد و نجات افزود: امداد و نجات آسیب دیدگان و امدادرسانی در انواع حوادثطبیعی و غیر طبیعی از جمله دریایی، هوایی، کوهستانی، جاده ای و… بر عهده این سازمان نهاده شده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور بین المللی امدادگران هلال احمر اظهار کرد: سازمان امداد و نجات به عنوان قطب اول امدادی در جهان مطرح است.

وی با تأکید بر اهمیت آموزش امدادگران خاطرنشان کرد: آمادگی باید قبل از حادثه، خدمت در حین حادثه و عادی سازی پس از حادثه همواره مورد توجه قرار گیرد و آمادگی ها را به معنای واقعی روزآمد کنیم بطوری که سازمان دائماً با آموزش های نو، مدرن و پیشرفته هم پای جهان پیش رود.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به تلاش ها و فعالیت های ارزشمند کارکنان، مدیران و امدادگران سازمان امداد و نجات تصریح کرد: نظم، آمادگی و به روز بودن در عرصه های گوناگون بویژه حوزه ارتباط کشوری این سازمان قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به تحریم های موجود علیه ایران، خاطر نشان کرد: درست است که در حال حاضر کشور گرفتار ستم استکبار و در حال تحریم از سوی آنان بسر می برد اما این موضوع فرصتی است که به ما قدرت خلاقیت می دهد و باید تلاش شود از این فرصت بهره گرفته و خود را روزآمد کرده تا بیشتر به مردم خدمت کنیم.

وی تأکید کرد: همچنین آموزش های روحی - روانی و اخلاقی امدادگران بسیار حائز اهمیت است چرا که بسیاری از خدمات هلال احمر نیازمند فداکاری، روحیه ایثارگری و شجاعت است که اگر نیروها با چنین روحیه ای تربیت نشده باشند هنگام حادثه عقب گرد خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال در ادامه از برگزاری کنفرانس علمی همه جانبه در زمینه اخلاق امدادگری خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت اخلاق امدادگری، نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قصد دارد، در سال آینده با حضور اندیشمندان، دانشگاهیان، متفکران و صاحبنظران حوزه کنفرانس علمی همه جانبه در زمینه اخلاق امدادگری برگزار نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز