خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت به مناسبت روز پزشک مطرح کرد:

پزشکان، فرشتگان نجاتی هستند که درد جسم را با روح بلندشان التیام می‌بخشند

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۱۴۳

فرماندار شهرستان رشت گفت: پزشکان ضامن سلامت جامعه ، امنیـت روحی بیماران و فرشتگان نجاتی هستند که درد جسم را با روح بلندشان در سایه لطف الهی التیام می‌بخشند.

به گزارش ایلنا از رشت، سیدعیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت ، در پیامی یکم شهریور روز پزشک را به تمامی تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

در بخشی از این پیام آمده است:
نامگذاری اول شهریور، زادروز حکیم ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک، فرصتی است که دگر بار از سپید جامگانی که با مجاهدت و ایثارشان جانی تازه به جامعه می‌بخشند یادی شود. جامعه پزشکی ایران اسلامی علاوه بر برخورداری از بزرگ مردانی که فروغ علم و اندیشه شان در سپهر دانش بشری همیشه راهگشا بوده است؛ ابن سینا، جرجانی، رازی و دانشمندان و طبیبان فرهیخته که علم را در خدمت انسانیت و رشد فضیلت های اخلاقی قرار داده، بر خود می بالد که افرادی پاک نهاد و نیکو سرشت به پشتوانه توانایی و دانایی توشه گرفته از فرهنگ ملی و اسلامی در سودای تامین سلامت انسان‌ها همت خویش را به کار گرفته اند و مجدانه تلاش می نمایند.

پزشکانی که در هشت سال دفاع مقدس با ایثار و حماسه خود عزتی به سرزمین ما بخشیدند، و حال آنانی که  افتخار خدمت به محرومین و دردمندان را با هیچ موقعیتی برابری نداده اند.   همان طور که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) فرمودند: "مطمئن باشید که هر لحظه ‏اى، ثانیه‏ اى، دقیقه‏ اى که در این کار، با توجه به احساس تکلیف در مقابل بیمار، در مقابل انسان دردمند می گذرانید، یک حسنه‏ اى را از خداى متعال و یک پاداش اجرى را از حضرت ربوبى دریافت می ‏کنید"، به واقع  پزشکان ضامن سلامت جامعه ، امنیـت روحی بیماران و فرشتگان نجاتی هستند که  درد جسم را  با روح  بلندشان در سایه  لطف الهی التیام  می بخشند.

سلامت جسم و روح انسان ها در جوامع بشری، از دیرباز مرهون تلاش پزشکانی است که با دستان مهربان و دم مسیحایی خویش، جان بیماران را به مدد الطاف الهی حیاتی دوباره می بخشند و درد و رنج را از جسم و روان دردمندان می زدایند.

  اینجانب یکم شهریور ماه، زاد روز شیخ الرئیس ابوعلی سینا که به شایستگی روز پزشک نامگذاری شده است را به جامعه‌پزشکی و مخصوصا سفیدپوشان عرصه سلامت شهرستان‌رشت، صمیمانه تبریک عرض نموده و از خداوند متعال، مزید توفیقات‌شان را در راستای خدمت به مردم شهید پرور و جامعه ایران اسلامی مسئلت می نمایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز