خبرگزاری کار ایران

تا پایان مرداد ماه جاری انجام می‌شود؛

برداشت 90 درصدی محصول برنج از شالیزارهای آستارا

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۱۱۰

مدیر جهاد کشاورزی آستارا از برداشت 90 درصدی محصول برنج با توجه به مساعد بودن وضعیت آب و هوایی از شالیزارهای این شهرستان تا پایان مردادماه جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از آستارا، ایرج شیارکار ظهر امروز در جریان بازدید از شالیزارهای این شهرستان به کشت محصول برنج در 3 هزار و 200 هکتار از شالیزارهای آستارا اشاره کرد و افزود: تا پایان مردادماه جاری پیش‌بینی می‌شود با توجه به مساعد بودن وضعیت آب و هوایی، 90 درصد از محصول شالیزارهای آستارا برداشت شود.

شیارکار به استحصال 10 هزارتن برنج خالص در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: هاشمی  بیشترین رقم کشت شده در شالیزارهای آستارا است.

وی با اشاره به اینکه 15 هزار تن شلتوک از زمین‌های زیرکشت بخش مرکزی و بخش لوندویل امسال برداشت شود، گفت: سالانه پنج هزار تن برنج سفید مازاد بر مصرف آستارا به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

شیارکار تصریح کرد: برداشت محصول توسط 42 دستگاه دروگر دستی و چهار دستگاه کمپاین ویژه برنج در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا کاهش هزینه کارگری، کاهش سختی کار و سهولت در انجام عملیات برداشت، صرفه‌جویی در زمان و تسریع در انجام مرحله برداشت را از ویژگی‌ها و مزایای برداشت مکانیزه محصول توسط شالیکاران عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز