خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

پیشرفت 10 درصدی شاخص آسفالت راه روستایی گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۷۷۶

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از پیشرفت 10 درصدی شاخص آسفالت راه روستایی این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رودسر، شعبان‌علی خاوری صبح امروز (یکشنبه) در حاشیه بازدید از طرح های راه‌سازی این شهرستان و در جمع خبرنگاران، از ساخت 9 هزار و 511 واحد مسکن مهر در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: واحدهای مذکور را در سه مفهوم تعاونی، سه‌جانبه و خودمالکی تحویل دادیم و رشد 7 درصدی نسبت به سال 93 داشتیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به بهسازی و روکش 528 کیلومتر از راه‌های روستایی گیلان در سال 94 اظهار کرد: سال گذشته 253 کیلومتر روکش آسفالت راه‌های شریانی، اصلی و فرعی استان انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه احداث پل‌های ارتباطی به‌ویژه راه‌های روستایی از برنامه‌های این اداره کل است، بیان داشت: سال گذشته 7 دستگاه ساختمان دولتی را به اتمام رساندیم و تحویل دادیم.

این مقام مسئول به اقدام‌های انجام شده در راستای کاهش ترافیک در محورهای مواصلاتی گیلان اشاره کرد و افزود: پروژه بهسازی محور حسن‌رود - چمخاله - رودسر 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در کاهش ترافیکی منطقه بسیارتاثیرگذار است.

پیشرفت 10 درصدی شاخص آسفالت راه روستایی گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به وجود 8 هزار و 900 کیلومتر راه روستایی در استان، افزود: در مجموع 11 هزار کیلومتر راه در گیلان وجود دارد.

وی به هزینه 300 میلیارد تومانی در بخش مسکن مهر گیلان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مبلغ 250 میلیارد تومان آورده مردم بود و در مجموع 560 میلیارد تومان هزینه شده است.

خاوری به مساحت 14 هزار و 700 کیلومترمربعی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: در هر کیلومترمربع 740 متر طول راه داریم و این میزان پنج برابر متوسط کشوری است.

وی افزود:  شاخص‌ها نشان می‌دهد باید توجه بیشتری به جاده‌های گیلان داشته باشیم و در شاخص آسفالت راه روستایی با توجه به اینکه از 39 درصد شاخص به 49 درصد رسیدیم اما شش درصد از متوسط کشوری عقب هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز