خبرگزاری کار ایران

شهرام ملکی خبر داد:

بدون متقاضی ماندن بیش از دو هزار مسکن‌مهر در لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۴۴۸

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: دو هزار و 314 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در لرستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، شهرام ملکی عصر در جلسه شورای‌مسکن استان افزود: دو هزار و ۳۱۴ واحد فاقد متقاضی در استان وجود دارد که از این تعداد هزار و ۶۵۶ واحد مربوط به شهرستان خرم‌آباد، ۱۸۳ واحد مربوط به شهرستان‌پلدختر و ۴۷۵ واحد مربوط به شهرستان الیگودرز است.

وی میزان پیشرفت فیزیکی واحدهای فاقد متقاضی شهرستان خرم‌آباد را بین ۵۰ تا ۶۰ درصد برشمرد و بیان داشت: با اعلام مصوبه هیئت‌دولت مبنی بر حذف شرایط مسکن‌مهر از فردا اعلام خواهیم کرد هرکس متقاضی خرید واحدهای بدون متقاضی این شهرستان است نسبت به خرید این واحدها اقدام کند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان یادآور شد: تاکنون ۶۴۶ واحد مسکن‌مهر  بصورت تعاونی در شهرستان پلدختر ساخته شده است.

ملکی اظهار داشت: میزان پیشرفت فیزیکی واحدهای فاقد متقاضی شهرستان الیگودرز  ۵۰ درصد است که با فراخوان فروش این واحدها در این شهرستان نیز از فردا بصورت نصب بنر و اطلاع‌رسانی از طریق صدا‌وسیما ابلاغ خواهد شد.

وی اظهار کرد: 464 واحد از یک هزارو 656 واحد مسکن‌مهر شهرستان خرم‌آباد نیز به صورت خودمالکی به شخص حقوقی با وام 7 درصدی واگذار شده است. 

ملکی افزود: مطابق توافق با سازنده جدید زمین این واحدها را با قیمت کارشناسی به خودمالکین داده که نحوه پرداخت آن بصورت ۱۰ درصد نقد و مابقی در اقساط 5 ساله است.

وی به آخرین اقدامات صورت گرفته برای تعیین تکلیف واحدهای مسکن‌مهر اشاره کرد و اظهار داشت: از مجموع واحدهای مسکن‌مهر لرستان تعداد ۱۰ هزار و ۷۱۳ واحد باقی مانده که از این تعداد 8 هزار و ۷۰۰ واحد در دست ساخت هستند.

ملکی تصریح کرد: از واحدهای دارای مشکل مسکن‌مهر استان ۵۹۸ واحد بصورت تعاونی و هزار و ۶۵۶ واحد بصورت سه‌جانبه هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اضافه کرد: قرار است سازنده این واحدها تا بهمن‌ماه امسال این ۴۶۴ واحد را تا بهمن ماه آماده بهره‌برداری کنند.

ملکی با اشاره به اینکه از تعداد واحدهای فاقد متقاضی در خرم‌آباد ۵۹۸ واحد مربوط به تعاونی آموزش و پرورش و ارتش است، عنوان کرد: تعاونی آموزش و پرورش از فردا می‌توانند از بین کارکنان آموزش و پرورش پذیرش متقاضی برای این واحدها داشته باشد.

وی گفت: ۲۱۶ واحد فاقد متقاضی دیگر در خرم‌آباد مطابق توافق با کمیته امداد استان قرار است توسط این سازمان برای تخصیص به مدد جویان ساخته شود.

 مدیرکل مسکن وشهرسازی لرستان افزود: از واحدهای بدون متقاضی شهرستان خرم‌آباد نیز 322 واحد آماده واگذار به دانشگاه لرستان و علوم پزشکی استان است و دانشگاه لرستان از پرسنل خود بخواهند در صورت نیاز نسبت به خرید این واحدها اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز