خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استان؛

نخستین نمایشگاه دائمی پیشگیری از اعتیاد در گیلان گشایش یافت

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۷۷۹

نمایشگاه دائمی پیشگیری اولیه از اعتیاد با همت کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان در اداره بهزیستی شهرستان رشت دایر شد.

به گزارش ایلنا از رشت،استاندار گیلان صبح امروز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه دائمی پیشگیری اولیه از اعتیاد با مثبت ارزیابی کردن این نمایشگاه گفت : برگزاری چنین نمایشگاهی تأثیر بسزایی در آموزش چهره به چهره جهت ارتقاء سطح دانش و آگاهی شهروندان خواهد داشت.

وی عمده جرایم در گیلان را ناشی از اعتیاد عنوان کرد و افزود : گسترش فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیرانه نقش موثری را در کاهش ناهنجاری ایفا می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه کمیته فرهنگی و پیشگیری را از  مهمترین کمیته‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است، تصریح کرد : متأسفانه گاهی بدلیل تأثیرگذاری بلندمدت اقدامات فرهنگی و اجتماعی از این مهم غفلت می شود .

نجفی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و اهتمام دولت در این راستا بیان کرد : باید با تمام توان در جهت حل مشکلات این قشر از جامعه تلاش کنیم.

استاندار گیلان تهیه مستند از آسیب‌ها را اقداماتی تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد : اشاعه این گونه مستندها موجب پندگیری و شکرگزاری از عنایت و نعمات خداوند به خانواده‌های سالم و توانمند خواهد شد.

وی مواد مخدر را جزو بزرگترین و خطرناکترین آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود : متأسفانه آمارهای اولیه حاکی از وجود 50 هزار معتاد در گیلان است که با احتساب خانواده‌های آنان می‌توان گفت که جمع کثیری گرفتار این بلای خانمان سوز هستند.

نماینده ی عالی دولت در استان گیلان  خواستار بازدید و گروه‌های در معرض خط از این نمایشگاه شد و بر ضرورت حضور فعالانه گروه‌های مردم نهاد تأکید کرد.

به گزارش ایلنا،این نمایشگاه با همت کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان و با بکارگیری شیوه‌های نوین آموزش در جهت ارتقاء سطح دانش و آگاهی شهروندان در گروه‌های سنی مختلف بویژه دانش آموزان، دانشجویان و گروه‌های در معرض خطر با هدف آموزش چهره به چهره در اداره بهزیستی شهرستان رشت دایر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز