خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد مسکن گیلان خبر داد

اجرای 150 کیلومتر آسفالت راه روستایی در گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، با اشاره به توزیع 12 هزار تن قیر رایگان به ارزش 70 میلیارد تومان برای روستاهای گیلان در سال گذشته، بیان کرد: با این مقدار قیر رایگان در 165 روستا 150 کیلومتر آسفالت انجام شد.

به گزارش ایلنا از رودسر، محمد اکبرزاده ظهر امروز در نشست با فرماندار این شهرستان بیان کرد: 37 سال از صدور فرمان تاریخی امام برای بازگشایی حساب 100 امام و تاسیس بنیاد مسکن می‌گذرد.

اکبرزاده درباره اجرای طرح هادی بیان کرد: در اجرای طرح هادی روستاهای گیلان 12 درصد عقب‌ماندگی کشوری به 5 درصد ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه تعمیر و بازسازی 200 هزار مسکن فرسوده اقشار کم درآمد جامعه در شهرهای کمتر از 100 هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن واگذار شده است، افزود: سهم گیلان در این زمینه هنوز مشخص نشده است.

 مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به توزیع 12 هزار تن قیر رایگان به ارزش 70 میلیارد تومان برای روستاهای گیلان در سال گذشته، بیان کرد: با این مقدار قیر رایگان در 165 روستا 150 کیلومتر آسفالت انجام شد.

اکبرزاده، رودسر را به لحاظ پراکندگی و تراکم جمعیت جزو سه شهرستان نخست گیلان خواند و خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال برای اجرای طرح هادی بتوانیم با تلاش بیشتر کارنامه موفق‌تری ارائه دهیم.

فرماندار رودسر نیز نشست مذکور بیان کرد: روستاهای دارای طرح هادی بالای 20 خانوار شهرستان از 60 درصد در سال 93 به 100 درصد در سال 94 رسیده است.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح هادی روستایی از حدود 21 درصد در سال 93 به 27 درصد در سال 94 رسیده است.

امیر جانبازی با اشاره به اینکه تاکنون 9 هزار جلد سند مالکیت در رودسر صادر شده است، اظهار کرد: صدور سند مالکیت از 213 جلد در سال 93 به 404 جلد در سال 94 رسیده و رشد 90 درصدی داشته است.

فرماندار رودسر افزود: در راستای بازسازی و تعمیرات مسکن روستایی بنیاد مسکن رودسر توانسته از درجه سه به درجه دو برسد که این امر می‌تواند در بحث پشتیبانی و گرفتن اعتبار مفید باشد.

وی به تقویت زیرساخت‌ها در روستاها تأکید کرد و اظهار کرد: ماندن جمعیت تولیدکننده در روستاها نقش بسیار مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه و آبادانی کشور دارد.

جانبازی گفت: بنیاد مسکن با اجرای این طرح‌ها موجب توسعه و ارتقای خدمات عمومی بهتر و مناسب‌تر در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها می‌شود.

کد خبر : ۳۶۰۶۳۲