خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان خبر داد:

طرح هادی در ۴۰ درصد روستاهای استان زنجان اجرا شده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۹۹۵

عدم رسیدگی به روستا‌ها باعثشده تا روستا‌ها به کانون بازنشستگان تبدیل شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، گفت: عدم رسیدگی به روستا‌ها باعثشده تا روستا‌ها به کانون بازنشستگان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، احمد حاجی‌زاده، امروز چهارشنبه(۱۶ مهر) به مناسبت برگزاری روز روستا در کشور، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای گرامیداشت نقش و جایگاه روستائیان در عرصه‌های مختلف انقلاب و نقش آنان در تولید و اقتصاد کشور روز(۱۵ مهر) به عنوان روز روستا نامیده شده است.

حاجی‌زاده با بیان اهمیت روستا‌ها در امر توسعه و تامین منابع غذایی کشور و جوامع به بخشی از چالش‌ها و مشکلات روستائیان اشاره کرد و گفت: بخش اعظمی از این مشکلات حل شده است ولی با این وجود شاهد مهاجرت روستائیان به شهر‌ها هستیم.

این مقام مسئول دراستان با یادآوری اینکه عدم اشتغال پایدار در روستا‌ها موجب مهاجرت جوانان به شهر‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: همین مساله روستا‌ها را به کانون بازنشستگان تبدیل کرده است.

حاجی‌زاده در ادامه با اشاره به تهیه و اجرای طرح هادی روستایی در برنامه پنجم توسعه کشور افزود: اقدامات مطالعاتی این طرح به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، بابیان اینکه ادامه اجرای طرح هادی در روستا ضروری است افزود: به جهت عدم تخصیص اعتبار لازم هنوز این طرح به طور کامل در روستاهای زنجان به انجام نرسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ۴۰ درصد روستاهای استان زنجان طرح هادی اجرا شده است، افزود: در ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این طرح اجرا شده است.

حاجی‌زاده در بخشی از سخنان خود به سند دار کردن واحدهای مسکونی در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: ۵۶ درصد از واحدهای روستایی استان زنجان دارای سند است.

وی در ادامه به نوسازی ۴۷ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها استان زنجان اشاره کرد و افزود: در این راستا تسهیلات بهسازی روستایی به ۱۵ میلیون تومان رسیده است.

این مقام مسئول در پایان نشست با خبرنگاران، به تدوین و اجرای طرح منظومه‌های روستایی اشاره کرد و خاطر نشان شد: در راستای اجرای این طرح بسیاری از مسائل، مشکلات و احداثطرح‌های توسعه‌ای و زیر ساختی با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های روستاهای استان حل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز