خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان:

بهره مندی از ظرفیت زنان کشور نشان دهنده عقلانیت و تدبیر است

زنان به عنوان نیمی از سرمایه انسانی کشور نقش بی‌بدیلی در تحقق سیاست‌های کلی نظام دارند.

به گزارش ایلنا از رشت، فاطمه رفیعی ظهر امروز در دیدار جمعی از بانوان نخبه گیلان با محمدعلی نجفی بیان کرد: تقارن بهار و رستاخیز طبیعت، میلاد فاطمه (س)، هفته گرامی‌داشت مقام زن و روز مادر را به فال نیک می‌گیریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان بر فعالیت تمام افراد در شناخت سیره پاک فاطمی تأکید کرد و افزود: موضوع مذکور یکی از محورهای مهم فعالیت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان است.

رفیعی تصریح کرد: اداره کل مذکور تمام متفکران و اندیشمندان به‌ویژه متولیان امر را دعوت به بازشناسی و شناسایی وجود ناشناخته شخصیت والای فاطمه (س) با زبان روز و جوان‌پسند در این عصر می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: در پیام رهبر معظم انقلاب مهم‌ترین اولویت کشور اقتصاد مقاومتی ذکر شده و این امر نیازمند حرکت جدی و کار بزرگ است.

وی بهره‌مندی از تمام ظرفیت و توان کشور برای حرکت به طرف اهداف بزرگ را نشان‌دهنده عقلانیت و تدبیر دانست و گفت: زنان به عنوان نیمی از سرمایه انسانی کشور نقش بی‌بدیلی در تحقق سیاست‌های کلی نظام دارند.

رفیعی با تأکید بر استفاده از قابلیت بانوان در عرصه‌های مختلف، بیان داشت: جامعه برای توسعه، پیشرفت و آبادانی به مشارکت بانوان نیازمند است.

وی تصریح کرد: سنگ زیربنای اقتصاد مقاومتی در خانواده توسط مادران به عنوان نخستین مربیان گذاشته می‌شود و نباید از نقش موثر و ارزنده این قشر از جامعه غفلت کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان اقتصاد مقاومتی، علم و فناوری، سلامت و امنیت، تحقق سبک زندگی ایرانی اسلامی، اصلاح الگوی مصرف، ترویج فرهنگ فاطمی، مدیریت انرژی و مقابله با بحران‌های زیست‌محیطی را از جمله اهداف و سیاست‌های مندرج در اسناد بالادستی نظام اسلامی خواند و یادآور شد: بدون مشارکت و همراهی زنان امید به تحقق کامل سیاست‌ها و اهداف مذکور کمرنگ می‌شود.

کد خبر : ۳۵۸۴۳۰