خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

اختصاص 180 میلیارد تومان تسهیلات برای بهسازی بافت فرسوده در شهرهای گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۵۳۳

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از اختصاص 180 میلیارد تومان تسهیلات به سه هزار واحد فرسوده در شهرهای این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، شعبان‌علی خاوری ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری گیلان بیان کرد: ستاد بازآفرینی شهری به منظور دستیابی به اهداف سند ملی، توانمندسازی سکونتگاه‌های رسمی و پیشگیری از رشد ناهمگون شهرها در استان تشکیل شده است.

خاوری خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت و پایداری ساخت‌وسازها، بهبود وضعیت اجتماعی ساکنان و ایجاد فرصت‌های شغلی، حفاظت پایدار و احیای میراث شهری از موضوع‌های مهم در ستاد بازآفرینی شهری است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان توانمندسازی اقتصادی و اولویت مدیریت در بافت‌های ناکارآمد شهری را از اهداف تشکیل ستاد مذکور در گیلان عنوان کرد و گفت: اجرایی کردن مصوبات قبلی و پیشگیری از گسترش محدوده‌ها و محله‌های نابسامان شهری در استان حائز اهمیت است.

وی به اختصاص 180 میلیارد تومان برای بهسازی بافت فرسوده در شهرهای گیلان خبر داد و یادآور شد: تسهیلات مذکور از طریق بانک مسکن پرداخت می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد: توانمندسازی اجتماعی ـ فرهنگی، توانمندسازی اقتصادی و مشارکت مردمی، پیشگیری از گسترش اسکان غیر رسمی، مطالعات بیشتر و تهیه برنامه توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی از اولویت اجرای برنامه‌های ستاد بازآفرینی شهری در گیلان است.

خاوری با اشاره به اختصاص تسهیلات بانکی برای سه هزار واحد فرسوده در استان، بیان کرد: پروژه بافت فرسوده در شهرهای مختلف گیلان اجرایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان افزود: بازآفرینی شهری در شهرها تنها توسط شهرداری‌ها امکانپذیر نیست و برای موفقیت و رسیدن به اهداف بزرگ تمام دستگاه‌های اجرایی باید در امر توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی همکاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز