خبرگزاری کار ایران

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گیلان خبر داد:

تخصیص یک هزار هکتار از جنگل‌های گیلان به اجرای طرح بیولوژیکی

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۴۱۲

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گیلان گفت: یک‌ هزار هکتار برای اجرای طرح بیولوژیکی در مناطقی از جمله شفت، تالش، رودسر و... در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، محسن‌یوسف‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت آبخیزداری در گیلان بیان کرد: در ارتفاعات بالا با رویش کم پوشش گیاهی مواجه هستیم و سیل و بلایای طبیعی در این مناطق وجود دارد.

معاون‌آبخیزداری مدیرکل منابع طبیعی گیلان مطالعه توده‌های لغزشی قبل از حفر گمانه‌های ژئوتکنیکی با استفاده از روش ژئو الکتریک  روی توده‌های لغزشی را جزو موارد مهم طرح مذکور ذکر کرد واظهار داشت: با اجرای پروژه مذکور می‌توان شیب، سطح آب و گسترش عمقی توده را شناسایی و گمانه‌های ژئوتکنیکی را به صورت هدفمند حفاری کرد.

وی افزود: یک‌هزار هکتار برای اجرای طرح بیولوژیکی در مناطقی از جمله شفت، تالش، رودسر و... در نظر گرفته شده است.

یوسف پور استقرار بندهای گابیونی و رسوب‌گیر در مناطق تالابی برای جلوگیری‌از رسوب و رانش زمین‌های خاکی از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد.

معاون آبخیزداری مدیرکل منابع طبیعی گیلان از اجرای طرح مشترک زمین‌لغزش رصد و کنترل رانش زمین با آلمان در گیلان خبر داد و تصریح کرد: این طرح در سطح بین‌المللی دنبال می‌شود و برای نخستین بار با تکنولوژی جدید رادار مورد رصد قرار می گیرد.

یوسف پور اذعان داشت: شناسایی کانال‌ و قنات‌های قدیمی در محل احداث سازه‌ها به روش ژئو الکتریک و شناسایی حرکت توده‌ها، مهار و کنترل آنها از مزایای اجرای پروژه زمین‌لغزش است.

وی خاطرنشان کرد: دیگر دستگاه‌های ستاد بحران نیز در این پروژه همکاری دارند و از تکنولوژی روز آلمان برای اجرای آن استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز