خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان:

رسانه‌ها اخبار انتخابات را به دور از جناح‌بندی سیاسی منعکس کنند

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۵۲۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان گفت: رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس صحیح گفتمان‌ها و وقایع انتخاباتی به دور از هرگونه جناح بندی موجب ارتقا بینش سیاسی مردم شوند تا انتخاباتی سالم برگزار شود.

به گزارش ایلنا، فیروز فاضلی با اشاره به وظیفه سنگین رسانه‌ها در ایام انتخابات اظهار داشت: رسانه‌ها به عنوان مهم‌ترین پل ارتباطی مردم و دولت تاثیرگذاری بسیاری بر افکار عمومی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه رسانه‌ها مکلف به رعایت منشور اخلاقی انتخابات هستند،ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس صحیح گفتمان‌ها و وقایع انتخاباتی به دور از هرگونه جناح‌بندی موجب ارتقا بینش سیاسی مردم شوند تا انتخاباتی سالم برگزار شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید به بیان اهمیت و ضرورت حضور مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه بپردازند، تصریح کرد: توصیف احزاب و کارکردهای آنان در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بیان ضرورت حضور مردم در صحنه انتخابات و تشکیل مجلس شورای اسلامی متعهد و کارآمد از کارکردهای مهم رسانه در عرصه انتخابات است.

فاضلی با اشاره به نقش رسانه در خنثی‌سازی فتنه‌های انتخاباتی اظهار کرد: رسانه‌های دیداری و شنیداری با تشریح ضرورت مقابله با انواع توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونسیم بین الملل باید توطئه‌های پنهان و آشکار را خنثی و موجب حضور حداکثری در انتخابات شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خواستار پرهیز رسانه‌ها از شخص محوری شد و افزود: توصیف احزاب و کارکردهای آن در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اهمیت انتخابات حول محور برنامه‌ایی به جای شخص محوری باشد.

وی به حدود مطبوعات در انتخابات اشاره و بیان کرد: باید از نشر مطالب الحادی و مخالف موازین اسلامی و ترویج مطالبی که به اساس جمهوری اسلامی لطمه وارد کند، پرهیز شود.

فاضلی تصریح کرد: ایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه به ویژه از طریق طرح مسائل نژادی و قومی، تشویق افراد و گروه‌ها به ارتکاب اعمالی علیه امنیت، حیثیت و منافع جمهوری اسلامی در داخل یا خارج، افترا به مقامات، نهادها، ارگان‌ها و هریک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند از طریق انتشار عکس و کاریکاتور و سرقت‌های ادبی و نقل مطالب از مطبوعات و احزاب منحرف مخالف اسلام از مواردی است که باید رسانه‌ها بدان توجه ویژه داشته و از چاپ آن پرهیز کنند.

وی به قوانین مطبوعاتی در خصوص انتخابات اشاره و بیان کرد: نشریات و مطبوعات متعلق به سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، ادارات، نهادها و موسسات حق تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی حتی به صورت درج آگهی ندارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به ماده ٦٤ قانون مطبوعات تصریح کرد: مطبوعات و نشریات حق ندارند آگهی یا مطلبی علیه نامزدهای انتخاباتی درج کنند و یا برخلاف واقع مطلبی بنویسند که دال بر انصراف گروه یا اشخاصی از نامزدهای معین باشد و در این صورت نامزدها حق دارند ظرف مدت ١٨ ساعت پاسخ مذبور را داده و نشریه مکلف به چاپ فوری آن طبق قانون مطبوعات است.

وی اضافه کرد: در صورتی که نشریه این جوابیه را منتشر نکند مسئول نشریه می‌بایست با هزینه شخصی خود پاسخ نامزد انتخاباتی را به نشریه مشابه دیگری ارسال کند تا در اولین نسخه چاپ شود.

فاضلی خاطرنشان کرد: طبق تبصره ٢ ماده ٢٣ قانون مطبوعات پاسخ نامزدهای انتخاباتی در جریان انتخابات باید در اولین شماره درج شود به شرط آنکه حداقل ٦ ساعت پیش از زیر چاپ رفتن نشریه، پاسخ به دفتر نشریه تسلیم و رسید دریافت شده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز