خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در جمع بانوان فرهیخته گیلان

نادیده گرفتن تلاش‌های رئیس جمهور و تیم دیپلماسی از انصاف به دور است

استاندار گیلان گفت: نادیده گرفتن تلاش‌های رئیس جمهور و تیم دیپلماسی قوی وزارت خارجه که تحت حمایت‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اقدام کردند از انصاف به دور است.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در دیدار با بانوان فرهیخته دانشگاهی گیلان با تبریک موفقیت‌های پی‌در پی دیپلماسی ایران در پرونده هسته‌ای افزود: با بسته شدن پرونده PMD و لغو 12 قطعنامه صادره علیه جمهوری اسلامی ایران تحمل بار مضاعف 12 سال تحریم‌های ناجوانمردانه از دوش مردم برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خیلی‌ها ایجاد چنین شرایط بی نظیری را تصور نمی‌کردند، خاطرنشان کرد : نادیده گرفتن تلاش‌های رئیس جمهور و تیم دیپلماسی قوی وزارت خارجه که تحت حمایت‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اقدام کردند از انصاف به دور است.

نماینده عالی دولت در گیلان فرصت‌های موجود در شرایط پسا تحریم را  بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: با اندیشه‌های نو و تحول‌گرا و تلاش‌های فرهیختگان و پژوهشگران می‌توان در ارتقاء هر چه بیشتر سطح دانش دانشگاه‌ها گام مثبتی برداشت.

وی اندیشه‌های پژوهشگران را در دست یافتن  به جایگاه اصلی ایران در صحنه‌های بین‌المللی حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: فرصت ایجاد شده با لغو تحریم‌ها برای رسیدن به این هدف بسیار مناسب است.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید از شرایط جدید حاکم بر کشور استفاده کنیم، گفت: این شرایط فرصت بهتری را برای انجام کارهای پژوهشی در بخش‌های مختلف و کمک به توسعه ایران و استان فراهم می‌کند.

نجفی با اشاره به اینکه در مباحث دینی بر نقش پژوهش بسیار تأکید شده است، افزود : جامعه‌ ما برای رسیدن به توسعه‌ پایدار در تحولات ناشی از علم و فناوری نیازمند یک رویکرد پژوهش محور است.

وی تصمیم‌گیری در ابعاد مختلف جامعه براساس پژوهش‌های صورت گرفته را قابل اتکا عنوان و خاطرنشان کرد: آزادی بیان و عمل، شجاعت در ارائه اندیشه‌ها و تقویت منابع اعتباری از زیربناهای موثر برای یک پژوهش موفق است.

نجفی بر ضرورت ترویج اندیشه پژوهش و فعالیت گروهی از دوران کودکی تأکید و تصریح کرد: با این تفکر کودکان و نوجوانان می‌توانند در سال‌های بعد در کنار یکدیگر و با خرد جمعی برای آینده کشور تصمیم بگیرند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: با توجه به پتانسیل‌های موجود در صنعت، کشاورزی، گردشگری، تجارت بین‌الملل و منطقه آزاد در گیلان ضرورت دارد تا پژوهشگران ابتدا از درون استان شروع کنند.

وی بر ضرورت ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها با دستگاه‌های اجرایی تأکید و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا پژوهش‌ها به واقعیت‌های کاربردی جامعه نزدیک‌تر شود.

نجفی پرداختن به صنایع هایتک را یکی از نیازهای پژوهشی استان دانست و گفت: گیلان به دلیل مشکلات زیست محیطی نیاز به صنایع هایتک دارد.

وی تصریح کرد: طی این مدت تلاش بسیار کردیم تا وضعیت زیست محیطی استان را از این حالت در بیاوریم اما با وجود بهبود نسبی، هنوز نتوانستیم به نتیجه دلخواه دست یابیم.

استاندار گیلان بر ضرورت انجام پژوهش درباره بخش‌ها و ابعاد مختلف زندگی، توانمندی‌ها و آسیب‌های اجتماعی بانوان تاکید کرد و گفت: پژوهشگران در این بخش نیز می‌توانند با پژوهش و ارائه وضعیت‌ها و حقیقت‌های زندگی بانوان برای رفع مشکلاتشان کمک کنند.

وی مشارکت بیشتر بانوان در بخش‌های مختلف جامعه را ضرورت عنوان و تصریح کرد:  بانوان جامعه از دقت، مسئولیت پذیری، صداقت و امانتداری برخوردار هستند و باید از ظرفیت‌های آنان بهره‌مند شد.

در این دیدار که مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی  از بانوان فرهیخته دانشگاهی حضور داشتند، برخی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های گیلان، علوم پزشکی، آزاد اسلامی، جهاد دانشگاهی، تربیت معلم و پارک علم و فناوری به بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

کد خبر : ۳۳۰۹۶۲