خبرگزاری کار ایران

رییس حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه

هنوز هیچ مجوزی برای شکار پرندگان صادر نشده است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه با بیان اینکه هنوز هیچ مجوزی برای شکار پرندگان صادر نشده است، نسبت به شکار هرگونه پرنده مهاجر هشدار داد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم غلامی اظهار کرد: با سرد شدن هوا در عرض‌های شمالی و شروع فصل مهاجرت پرندگان ،‌ پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی به مناطق تالابی منطقه و از جمله آبگیرها و مزارع کشاورزی آستانه اشرفیه وارد می‌شوند.

وی افزود: متاسفانه شاهد آن هستیم که عده‌ای با بی‌مهری نسبت به این مخلوقات خداوند حق میهمان‌نوازی را به جا نمی‌آورند و با ادوات غیر مجاز صید نظیر دام هوایی اقدام به شکار این پرندگان می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنوز هیچ مجوزی برای شکار صادر نشده، تا اعلام سیاست‌های مربوط به شکار و صید در سال جاری و ابلاغ دستور العمل آن از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، هر گونه شکار پرندگان مهاجر ممنوع است.

غلامی گفت: در چند روز گذشته ماموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره با حضور در مناطق ضمن هشدار و تذکر به اهالی در خصوص ممنوعیت شکار، تعدادی دام هوایی که در اراضی کشاورزی و آبگیر های محلی برپا شده بود را جمع آوری کردند.

وی عنوان کرد: در روش شکار از راه دام هوایی صیادان با استفاده از تورهای نازک و همچنین پایه‌های چوبی باعث به دام افتادن پرندگان در تاریکی شب یا سپیده دم می‌شوند که از روش‌های غیر مجاز صیاد به حساب می‌آید.

کد خبر : ۳۱۶۲۷۲