خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

پیگیری وضعیت کتابخانه‌های عمومی، مطالبه اهالی فرهنگ گیلان از روحانی است

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۲۵۳

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: پیگیری وضعیت تکمیل کتابخانه‌های عمومی نیمه‌کاره به ویژه کتابخانه مرکزی شهر رشت خواسته فرهنگی اهالی فرهنگ و کتاب گیلان از رئیس جمهور است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، امیر محمدپور امروز در جلسه کتابخانه‌های گیلان با اشاره به آستانه سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان همدلی و هم‌زبانی ملت و دولت را اصلی‌ترین نیاز جامعه امروز به ویژه در حوزه کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد.

وی، نتیجه این همدلی را پویایی و نشاط در کتابخانه‌ها برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه رشت با داشتن بیش از 17کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی از لحاظ رتبه استانی و کشوری هنوز در جایگاه خوب و مطلوبی قرار ندارد، تصریح کرد: متولیان امر باید با خلاقیت و ورود به شیوه‌های نوین تبلیغاتی سهم بیشتری از جذب در کتابخانه‌های عمومی ایجاد کنند.

وی گفت: با تمام وجود از ایده‌های خلاقانه در جهت رشد شاخص‌های مطالعه در گیلان حمایت می‌شود.

محمدپور، با اشاره به سفر دولت به گیلان از پیگیری وضعیت تکمیل کتابخانه‌های عمومی نیمه‌تمام به‌ ویژه کتابخانه مرکزی شهر رشت خبرداد و اعلام کرد: پیگیری به وضعیت کتابخانه‌های گیلان مهم‌ترین خواسته فرهنگی اهالی فرهنگ و کتاب استان در این سفر است.

وی، عدم اختصاص اعتبار کافی در زمینه تکمیل پروژه‌های مربوط به کتابخانه‌های عمومی را از دیگر این مشکلات برشمرد و خاطر نشان کرد: تکمیل ساخت کتابخانه مرکزی شهر رشت نزدیک به  14سال است که معلق مانده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان اظهارامیدواری کرد تا سفر دولت به گیلان فرصت بسیار مغتنم و مهمی برای بررسی مشکلات در حوزه کتابخانه‌های عمومی و اختصاص اعتبار مناسب برای پیشرفت دراحداث آنها باشد.

وی، افزود: اکنون 12 کتابخانه عمومی در گیلان در حال احداث است که به دلیل کمبود اعتبار روند تکمیل آنها به کندی انجام می‌شود.

به گفته محمد پور، با تکمیل کتابخانه مرکزی شهر رشت با مساحت هفت هزار و 600متر مربع، سرانه مطالعه در گیلان به میزان قابل توجه‌ای افزایش می‌‍یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز