خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

گیلان نباید در سوادآموزی در رتبه هشتم باشد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۱۰۲

استاندار گیلان گفت: گیلان نباید در بحثسوادآموزی در رتبه هشتم باشد، حق ما این است که اول باشیم.

استاندار گیلان گفت: گیلان نباید در بحثسوادآموزی در رتبه هشتم باشد، حق ما این است که اول باشیم.

به گزارشایلنا،محمدعلی نجفی، استاندار گیلان امروز در شورای آموزش و پرورش استان که با حضور اعضای آن برگزار شد، ‌ اظهار کرد: فعالیت و پویایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان باعثحضور بنده در جلسات شورا می‌شود لذا آنچه که انجام می‌دهم وظیفه‌ای است که در قبال مردم دارم و اگر شرایط اعتباری اجازه می‌داد کمک بیشتری به این نهاد می‌کردم.

وی با انتقاد به برخی از شهرداری‌ها بابت پرداخت نکردن ۵ درصد عوارض که متعلق به آموزش و پرورش است، ‌ افزود: بارها دیده‌ام که در کشورهای دیگر شهرداری‌ها آموزش و پرورش را اداره می‌کنند، باعت تاسف است که برخی از شهرداری‌های ما هنوز به جایگاه و نقش آموزش و پرورش واقف نیستند، البته بحثگله از اشخاص نیست بحثنوع اندیشه و فرهنگ است که به همه برمی‌گردد.

استاندار گیلان با تاکید بر فعالیت بیشتر شوراهای آموزش و پرورش در شهرستان‌ها گفت: حضور شوراها در قانون اساسی نیز به این واسطه است تا درک مناسب از مسائل زیست محیطی، آموزشی و فرهنگی داشته باشند و بسیاری از کارهایی که دولتمردان در این زمینه انجام می‌دهند برعهده شهرداری‌هاست.

نجفی با اشاره به جایگاه سوادآموزی بیان کرد: گیلان نباید در بحثسوادآموزی در رتبه هشتم باشد حق ما این است که اول باشیم، باید کمک کنیم در این بخش گیلان رشد داشته باشد چرا که اگر بخواهیم در بخش مدیریت شهری، روستایی، مسائل زیست محیطی و حتی کشاورزی موفق باشیم نیازمند تحرک بیش‌تر در بخش سوادآموزی هستیم اکنون سواد در دنیا معطوف به رایانه و اینترنت می‌شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه دانش‌آموزان نخبه ما امسال آبرویی برای استان کسب کردند که جای تقدیر و تشکر دارد، تصریح کرد: ما باید دانش‌آموزان نخبه خود را شناسایی و برای رشد آنان سرمایه‌گذاری کنیم، گاهی شاهد هستیم از کشورهایی نظیر کانادا برای دانش‌آموزان نخبه ما دعوتنامه می‌فرستند لذا حمایت از نخبگان در توسعه کشور موثر است و باید توان علمی و پژوهشی دانش‌آموزان را هدایت کنیم تا این عزیزان به عنوان آیندگان ما خادمان ارزشمندی برای نظام و کشور باشند.

استاندار گیلان با تاکید بر اجرای طرح حمایت از دانش‌آموزان برتر گفت: تعداد زیادی از دانش‌آموزان مستعد استان برای رقابت با دیگر استان‌ها و کسب موفقیت و افتخارات علمی به حمایت و پشتیبانی‌هایی نیاز دارند که با تشکیل تیم کارشناسی آموزش و پرورش و شناسایی آنان به این دانش‌آموزان کمک خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز