خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان چای کشور:

حفظ امنیت شغلی چایکاران، هدف اجرای طرح جامع به‌زراعی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۱۴۸

هم اکنون قدیمی بودن باغ‌های چای، کاهش سطح زیر کشت و تبدیل اراضی چایکاری، عدم آموزش بهره برداران و استفاده از پژوهش‌های کاربردی و عدم اجرای صحیح عملیات بهزراعی در باغ‌های چای عمده مشکلات تولید برگ سبز چای بشمار می‌رود.

رئیس سازمان چای کشور گفت: با تهیه و اجرای طرح جامع به‌زراعی باغ‌های چای، پیگیر جدی ساماندهی و بهبود وضعیت محصول چای و چایکاران هستیم.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدولی روزبهان هدف از اجرای طرح جامع بهزراعی باغ‌های چای کشور را حفظ وضعیت موجود این باغ‌ها، حفظ امنیت شغلی و تامین معیشت کشاورزان چایکار، افزایش کیفیت برگ استحصالی، جوان سازی بوته‌های چای و افزایش میزان تولید برگ سبز مرغوب عنوان کرد.

وی همچنین تعیین پهنه بندی و نقشه عناصر غذایی و نماتد مولد زخم ریشه در خاک باغ‌های چای، انتقال یافته‌های تحقیقاتی به بهره برداران، حفظ سلامت بوته‌های چای در مقابل تهدیدهای محیطی و ایجاد انگیزه در چایکاران جهت بهسازی باغ‌های چای کشور را از دیگر اهداف این طرح ذکر کرد.

رئیس سازمان چای کشور اظهار داشت: هم اکنون قدیمی بودن باغ‌های چای، کاهش سطح زیر کشت و تبدیل اراضی چایکاری، عدم آموزش بهره برداران و استفاده از پژوهش‌های کاربردی و عدم اجرای صحیح عملیات بهزراعی در باغ‌های چای عمده مشکلات تولید برگ سبز چای بشمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز