خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی رودبار خبر داد:

آغاز برداشت زیتون روغنی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۸۷۸

شهرستان رودبار هشت هزار و ۲۰۰ هکتار باغ زیتون دارد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی رودبار گفت: برداشت زیتون روغنی در باغات این شهرستان برای تولید روغن آغاز شد.

به گزارش ایلنا از رودبار، مسلم طوفان با اعلام این خبر افزود: شهرستان رودبار هشت هزار و ۲۰۰ هکتار باغ زیتون دارد که همه ساله ۳۰درصد زیتون این باغات برای روغن گیری اختصاص می‌یابند.

وی با بیان اینکه رودبار تنها شهرستان در کشور محسوب می‌شود که کشاورزان آن اقدام به روغن گیری از زیتون می‌کنند، اظهارداشت: پیش بینی می‌شود که امسال از باغات زیتون رودبار ۱۵هزار و ۵۰۰تن زیتون توسط باغداران برداشت شود.

طوفان تصریح کرد: امسال به دلیل مبارزه با آفت مگس میوه خوار زیتون توسط کشاورزان و با همکاری دهیاران و اجرای طرح عملیات مبارزه با این آفت، توصیه کار‌شناسی و شرایط مساعد آب و هوایی تاکنون خسارت آفت مگس میوه خوار زیتون به محصول زیتون وارد نشده است.

وی از همکاری استاندار گیلان با اختصاص ۲۵ میلیارد ریال برای مبارزه با آفت مگس میوه خوار زیتون و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار رودبار در مبارزه با این آفت تشکر کرد.

طوفان یادآور شد: فصل برداشت زیتون کنسروی نیز در رودبار پایان یافته که امسال میزان تولید زیتون دراین شهرستان نسبت به سال گذشته ۲۰درصد نسبت افزایش نشان می‌دهد.

به گفته وی ۱۴هزار بهره بردار زیتون در شهرستان رودبار به کشاورزی این محصول اشتغال دارند.

این مسئول به کشاورزان زیتونکار گیلانی توصیه کرد به دلیل فعالیت احتمالی آفت مگس میوه خوار زیتون که در سال‌های اخیر باغات زیتون کشور را هدف قرار داده، هرچه زود‌تر نسبت به برداشت و جمع آوری زیتون‌های روغنی اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز