خبرگزاری کار ایران

در شش ماه نخست سال جاری؛

هفت هزار تن محصولات کشاورزی از گیلان به خارج از کشور صادر شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۵۱۱

صادرات این کالاها به مقصد کشورهای روسیه، آذربایجان، اندونزی، مالزی، جمهوری چک، آلمان، کنیا، امارات عربی متحده، هندوستان و افغانستان بوده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان از صادرات حدود هفت هزار تن محصولات کشاورزی به خارج از کشور در شش ماه امسال از این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی یوسفی، با اعلام این خبر افزود: در شش ماه گذشته، تعداد ۱۲۲ فقره گواهینامه صادراتی برای حدود هفت هزار تن کالا به ارزش ۱۷۸ میلیارد ریال شامل خرما، کشمش و چای صادر شده است.

وی اضافه کرد: از این میزان کالای صادرشده، چهار هزار و پنج تن آن چای به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال در ۶۰ فقره گواهینامه است.

وی صادرات این کالا‌ها را به مقصد کشورهای روسیه، آذربایجان، اندونزی، مالزی، جمهوری چک، آلمان، کنیا، امارات عربی متحده، هندوستان و افغانستان عنوان و اظهار کرد: این میزان کالای صادرشده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۳۳ درصد و از نظر وزن ۱۲ درصد و از نظر ارزش ۱۶ درصد کاهش داشته است.

یوسفی ادامه داد: در همین مدت؛ تعداد ۱۶۰ اظهارنامه تعیین تعرفه صادراتی با آزمون ۲۰۲ نمونه مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت؛ دو هزار و ۹۶۹ اظهارنامه واردات اجباری با آزمون یکهزار و۶۳۷ نمونه برای بیش از ۸۰۰هزار تن کالا مورد ارزیابی انطباق قرارگرفت که در مقایسه با سال قبل در همین مدت، از نظر تعداد ۲۲۰ درصد و از نظر وزن ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته یوسفی، همچنین ۲۵۱ اظهارنامه تعیین تعرفه با آزمون ۲۶۱ نمونه مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه عمده واردات را نیز شامل ورق‌های فلزی سرد و گرم، شمش فولادی و ناودانی از کشورهای روسیه، قزاقستان، اوکراین، آذربایجان عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز