خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار گیلان؛

تعاونگران نمونه گیلان تجلیل شدند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۲۴۹

متاسفانه عواملی چون آشنا نبودن اعضای هیئت مدیره و یا مدیرعامل ها با قوانین اساسی و نبود مهارت لازم برخی از عضا در تعاونی‌ها موجب شد که تعاونی‌ها صدمه ببینند.

استاندار گیلان در مراسم تجلیل از تعاونی‌های بر‌تر با بیان اینکه تعاونی‌ها می‌توانند مدار توسعه باشند، گفت: این بخش برای حضور موثر‌تر در اقتصاد استان به بازسازی، بازنگری، تجدید روحیه وحمایت اساسی نیازدارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، محمد علی نجفی در مراسم تجلیل از تعاونگران نمونه استان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزارشد، گفت: تعاون از ارکان مهم اقتصادی اسلامی است

وی با تاکید بر بازنگری، بازسازی و تجدید روحیه تعاونی‌ها گفت: یکی از وظایف مهم تعاونی‌ها بازاریابی برای تولیدات اعضایشان است و در صورت تحقق این امر می‌توان رونق اقتصاد در تعاون را شاهد بود.

استاندار گیلان تصریح کرد: تعاونی‌ها حساس باشند کسانی را به عنوان هیئت مدیره و مدیرعامل انتخاب کنند که در جهت تقویت و توان تعاونی موثر عمل کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر جلسات تعاونی‌ها تشکیل نمی‌شود، افزود: جلسات بدون اینکه تشکیل شود موارد آن دست به دست امضا و یا تلفنی تصمیم‌گیری می‌شود.

نجفی با اشاره به اینکه ما برنامه داریم تا تعاونی‌های استان را در جهت تقویت اشتغال و اقتصاد استان حمایت کنیم، ادامه داد: متاسفانه عواملی چون آشنا نبودن اعضای هیئت مدیره و یا مدیران عامل‌ها با قوانین اساسی و نبود مهارت لازم برخی ازعضا در تعاونی‌ها موجب شد که تعاونی‌ها صدمه ببینند.

وی گفت: عملکرد همه تعاونی‌ها در ‌‌نهایت باید به نفع مردم باشد و تقویت نگاه تعاونی‌ها در بخش اقتصاد در استان ضرروی به نظر می‌رسد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تمام مشورت‌ها و تصمیم گیری‌ها در تعاونی‌ها و شوراهای اسلامی باید منتج به انجام خواسته‌های مردم باشد، افزود: اگر براساس خواسته‌های مردم حرکت نکنید حضورتان مقطعی خواهد بود.

وی با تاکید بر ورود بخش خصوصی در جلسات مختلف استانداری، جلسات معاونین استاندار و حتی جلسات فرمانداری‌های شهرستان خاطر نشان کرد: تقویت تعاونی‌ها به نفع استان و مرم گیلان است و نباید فرصت‌ها را در این بخش از دست بدهیم.

استاندار گیلان ادامه داد: هم اکنون بیش از هزار پروژه صنعتی در گیلان در دست ساخت است که با بهره بردای از آن‌ها جهشی بزرگ در اشتغال و تولید استان پیدا می‌شود. اما متاسفانه چون هنوز برخی از بانک‌ها رویکرد تولید ندارند، تسریع در بهره برداری رسیدن این طرح‌های صنعتی انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها با سرمایه اندک جمع می‌شوند و پس از تجمیع، کارهای بزرگ انجام می‌دهند، اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که امروز تعاونی‌ها دارند اختصاص تسهیلات با سودهای بالا و در حد ۲۶درصد است که این امر در ‌‌نهایت موجب از دست رفتن فرصت‌ها می‌شود.

استاندار گیلان افزود: نرخ سود بانکی بالا برای تولیدکنندگان موجب از دست دادن ایجاد فرصت‌های شغلی می‌شود.

نجفی با اشاره به اینکه در گیلان بیش از ۱میلیون و ۹۰۸هزار نفر عضو تعاونی هستند، که متاسفانه بخشی از این افراد غیر فعال هستند، تصریح کرد: یکی از تعاونی‌هایی که در گیلان عملکردشان موجب نگرانی من است عملکرد تعاونی‌های مسکن مهر است.

وی افزود: برای تسریع در تحویل واحد‌های مسکن مهر که مورد تاکید دولت نیز است، در بخش بنیاد مسکن و راه و شهر سازی عملکرد‌ها بسیار بهتر از تعاونی‌های مسکن مهر است.

وی تاکید کرد: هم اکنون معضلات جدی در بخش تعاون داریم و با تدابیری اندیشیده شود تا عملکرد تعاونی‌های مسکن مهر در استان بهتر از امروز باشد تا هرچه سریع‌تر واحد‌های مسکن مهر به متاضیانشان تحویل داده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز