خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر رشت؛

از هزینه‌های اجلاس شوراهای کلانشهرها در رشت انتقاد جدی دارم

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۵۲۷

متاسفانه بجز دو جلسه نیمروز، باقی برنامه ها صرفا جنبه تفریحی و پرکردن اوقات فراغت برای میهمانان داشت و برنامه هایی چون اجرای موسیقی های محلی، بازدید از مراکز فرهنگی و تاریخی، سفر دریایی و رستوران دریایی، ضیافت شام شورا و… همگی هزینه های مازاد بود و هیچ برنامه ریزی جهت ارائه ظرفیت ها و فرصت های موجود شهر صورت نگرفت.

کارگرنیا، عضو شورای شهر ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: این ماه، به فرموده پیامبر(ص) این ماه ابتدایش رحمت، میانه اش مغفرت و انتهایش آزادی از آتش جهنم است.
به گزارش ایلنا از رشت، عضو شورا روز شهرداری های و دهیاری ها را یادآور شد و این روز را به کارکنان زحمت کش شورا و شهرداری تبریک گفت.
کارگرنیا در نطق پیش از دستور جلسه به همایش دو روزه اجلاس روسای شوراهای کلانشهرها و مراکز استان ها اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که مسجد جامعی با گزارش رئیس شورای شهر رشت متذکر شد؛ توجه جدی نشست‌های آتی به معضلات زیست محیطی رودخانه های رشت و مرکز دفن زباله سراوان بود.
وی افزود: بنابه نتیجه این نشست در جلسه بعدی که با حضور دکتر ابتکار در تهران برگزار می شود؛ قرار است معضل رودخانه‌های رشت جدی تر پیگیری شود که امیدواریم معضلات زیست محیطی دیگر کلانشهرها تحت الشعاع مشکلات رشت قرار نگیرد.
وی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این همایش در شورا و شهرداری گفت: جا داشت اصل مشورت با دیگر اعضا نیز سرلوحه قرار می گرفت و نظر همه اعضا در تدوین و تنظیم برنامه ها لحاظ می شد تا نتایج بهتری حاصل شود.
کارگرنیا ضمن انتقاد از اسراف در خلال برنامه های دو روزه اجلاس افزود: متاسفانه بجز دو جلسه نیمروز، باقی برنامه ها صرفا جنبه تفریحی و پرکردن اوقات فراغت برای میهمانان داشت و برنامه هایی چون اجرای موسیقی های محلی، بازدید از مراکز فرهنگی و تاریخی، سفر دریایی و رستوران دریایی، ضیافت شام شورا و… همگی هزینه های مازاد بود و هیچ برنامه ریزی جهت ارائه ظرفیت ها و فرصت های موجود شهر با توجه به سفر قبلی دکتر مسجد جامعی که قول داده بود چندین سرمایه گذار به ما معرفی کند؛ صورت نگرفت.
وی افزود: مشخص نشد که برنامه ریزی برای حضور و پذیرایی از روسای شوراهای مراکز استان ها در شهر انزلی با چه انگیزه‌ای صورت گرفته است و این شهر با کدام شاخصه اقتصادی یا مشکلات شهری، پذیرای میهمانان بود.
کارگرنیا با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در پرهیز از اسراف در بیت المال گفت: متاسفانه در بخش هزینه ها نیز هیچ نظارتی از سوی شورا و شهرداری صورت نگرفت و برای نشست نیمروز اول که ۸ کلانشهر حضور داشتند و برای روز دوم ۲۰ شهر، حضور چند برابری اعضای غیر مسئول را در مراسم شاهد بودیم تا حدی که برای اعضای شورای شهر صندلی خالی برای نشستن نبود.
وی ضمن برشمردن ریز هزینه های اجلاس گفت: متاسفانه تاکنون بیش از یک میلیارد و یکصد میلیون ریال برای اجلاس دو روزه هزینه شده است.
کارگرنیا از خرید فرش قرمز تشریفات به مبلغ ۰۰۰ / ۲۳۷/۲۲ ریال انتقاد کرد و گفت: دیگر هزینه ها از جمله پک فرهنگی، سوغات، اجاره میز و صندلی، اتوبوس وی آی پی، هزینه تبلیغات در رسانه های محلی و صدا و سیما و… در شرایطی انجام شد که شهرداری توان پرداخت طلب پیمانکاران و حقوق کارکنان خود را نیز به موقع ندارد!
وی تاکید کرد در شرایطی که اعتماد شهروندان پیرامون حوادثشورای گذشته بازنگشته است، این هزینه کردها به صرفه و صلاح نبوده و ما را نیز از وظیفه ذاتی خو برابر بند ۸ تبصره ۴ ماده ۷۱ که نظارت بر حساب درآمد و هزینه و حفظ سرمایه ها و دارایی های شهرداری می باشد؛ دور می کند.
وی از محمود باقری، معاونت بازرسی شورای شهر خواست تا به موارد مطرح شده رسیدگی کند و اعضای شورا را در از نتیجه گزارش مطلع کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز