خبرگزاری کار ایران

نماینده فومن و شفت در مجلس؛

کشاورزی که آذوقه تولید می‌کند نباید عوارض پرداخت کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۹۰۰

گیلان در برنج مقام دوم، در کشت و برداشت چای رتبه نخست، در زیتون رتبه سوم، در فندق و بادام زمینی مقام نخست و در پرورش مرغ گوشتی مقام دوم کشور را دارا هستیم.

ناصر عاشوری در نخستین جشنواره کرم و تولیدات ابریشم در این شهرستان، با بیان اینکه دوست داریم لبخند روی لبان مردم ما بماند و مردم را شاد ببینیم، اظهار کرد: جشنواره‌های محلی و منطقه ای برای اوقات فراغت در این جشنواره آموزش‌هایی به شکل طبیعی ارائه می شود که پیوند بین نسلی است.
به گزارش ایلنا از رشت، وی با بیان اینکه نسل جدید که به صورت روزمره با دنیای مجازی در ارتباط است از این سنت‌ها و آیین گذشتگان فاصله گرفته، افزود: برگزاری جشنواره‌های بومی در روحیه مردم موثر است.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ‌های کوچک و خرده فرهنگ‌های گیلکی و تالشی با این جشنواره‌ها گسترش می‌یابند و معرفی می‌شوند، علی‌رغم تبلیغ‌هایی که به بخش کشاورزی شده گیلان در محصولات ۱۰ گانه در کشور عنوان‌های اول تا سوم را دارد.
عاشوری تصریح کرد: گیلان در برنج مقام دوم، در کشت و برداشت چای رتبه نخست، در زیتون رتبه سوم، در فندق و بادام زمینی مقام نخست و در پرورش مرغ گوشتی مقام دوم کشور را دارا هستیم.
وی با بیان اینکه مردم گیلان افتخار می‌کنند که علی رغم زندگی ماشینی و مشاغل کاذب بخش کشاورزی استان رونق سفره ایرانی است و آن را رنگین می‌کند، تصریح کرد: در زمینه کشاورزی و دام و طیور در استان حرف برای گفتن داریم و تولید پیله کرم ابریشم در کشور مقام اول یا دوم را دارا هستیم.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای رفع موانع کشاورزی که اقتصاد گیلان در آن است می‌توانیم فضایی ایجاد کنیم که در آن فضای تولید افزایش داشته باشد.
عاشوری با بیان اینکه در تسهیل اراضی به این بخش کمک می‌کنیم، افزود: امسال در تجهیز مزارع ۱۰ برابر داشته‌ایم و باید از تخریب اراضی جلوگیری کنیم و مخالف تبدیل زمین کشاورزی به ویلا هستیم.
وی افزود: اگر زمین‌های مخروبه به دست سرمایه گذار بیافتد به ویلا تبدیل شود اشکالی ندارد اما تبدیل زمین‌های حاصلخیز، باغات چای و شالیزارها درست نیست.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی افزود: در بخش کشاورزی هم مالیات مستقیم و افزوده ممنوع است چون کشاورزی که آذوقه تولید می‌کند نباید عوارض پرداخت کند.
عاشوری با اشاره به افزایش قیمت چای در امسال و ایجاد امید و انگیزه در بین چایکاران، گفت: در تولید پیله ابریشم چنین کاری انجام نشده است و تلاش می‌کنیم با همکاری دولت در سال آینده خرید تضمینی پیله ابریشم را افزایش دهیم.
وی با اشاره به قدمت هزار ساله تولید ابریشیم در گیلان، افزود: هنوز فرش ایرانی که از نخ ابریشیم بافته می‌شود در دنیا حرف برای گفتن دارد، برگزاری چنین جشنواره‌های سبب احیای این صنعت در استان و کشور می‌شود و علاوه بر تشویق کشاورزان و ارتباط بین نسلی، زبان شعر را تقویت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز