خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت؛

جشن‌های نیمه شعبان با رعایت همه موازین اسلامی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۹۶۱

آیین جشنی هم که با همت شورا و شهرداری در میدان شهدای ذهاب این شهر برگزار شد جشنی با رعایت همه‌ی معیارهای اسلامی بود و مردم هم به خوبی از آن استقبال کردند به همین دلیل جای قدردانی و سپاس از دست‌اندرکاران اجرای آن وجود دارد.

در سی و چهارمین نشست کمیسیون فرهنگی، اجتماعی این شورا فرهاد شوقی با اشاره به دعوت از گروهها و تشکلهای مختلف به جلسات این کمیسیون اصلی‌ترین دلیل دعوت از این گروهها را ایجاد تعامل مثبت بین آنها، شورا، شهرداری و مدیران فرهنگی شهر عنوان کرد.
به گزارش ایلنا از رشت، در آغاز این نشست فرهاد شوقی با خواندن گوشه‌هایی از وصیتنامه‌ی شهید محمود موافق در ارتباط با انتظار و خواست شهدا از مردم برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و ضمن تبریک گفتن فرخنده میلاد یگانه‌ منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) به برگزاری جشنهای باشکوه در نقاط مختلف شهر رشت اشاره کرد و گفت: آیین جشنی هم که با همت شورا و شهرداری در میدان شهدای ذهاب این شهر برگزار شد جشنی با رعایت همه‌ی معیارهای اسلامی بود و مردم هم به خوبی از آن استقبال کردند به همین دلیل جای قدردانی و سپاس از دست‌اندرکاران اجرای آن وجود دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر رشت به معرفی گروه فعال مذهبی «موسسه قاصدین نور» پرداخت و از دست‌اندرکاران این گروه خواست تا به معرفی برنامه‌های خود بپردازند.
در این نشست همچنین لایحه‌ی پیشنهادی سازمان فرهنگی – ورزشی شهرداری رشت مبنی بر «اعطای اختیار به این سازمان برای صدور مجوز فعالیت برای مراکز مشارکتی فرهنگی – هنری در شهر رشت» مورد بحثو بررسی قرار گرفت و با تغییر عنوان این لایحه به «اعطای اختیار به سازمان فرهنگی – ورزشی شهرداری رشت برای انجام فعالیت و تاسیس مراکز مشارکتی فرهنگی – هنری در شهر رشت» موافقت شد و کلیات آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید و قرار شد این سازمان ظرف دو هفته آیین‌نامه‌ی مربوطه را تقدیم کمیسیون فرهنگی – اجتماعی نماید.
در ادامه ی این نشست طرح «استفاده از ظرفیتها و امکانات شهرداری در گسترش فعالیتها و برنامه‌های قرآنی» مورد بحثو بررسی اعضا قرار گرفت و علیرضا قانع مدیر فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت در تشریح اهداف و برنامه‌های این طرح توضیحاتی برای حاضران داد.
وی گفت: این طرح در اجلاس مشورتی سی‌ام روسای کمیسیونهای فرهنگی – اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانهای کشور به تصویب رسیده و ما آن را برای اجرا در شهر رشت عملیاتی می‌کنیم.
در بحثو بررسی در زمینه‌ی این طرح قرار شد کمیته‌ی برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای این طرح متشکل از شهردار رشت، رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی، رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت، رئیس اداره‌ی اوقاف و امور خیریه‌ی شهرستان رشت، مسوول دبیرخانه‌ی امور مساجد، سه نفر از کارشناسان صاحب نظر قرآنی به انتخاب و معرفی کمیسیون فرهنگی – اجتماعی و تصویب شورا، مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهرداری رشت به عنوان دبیر کمیته و مدیر عامل سازمان فرهنگی – ورزشی شهرداری رشت باشد.
کلیات این طرح همچنین با یک مقدمه، یک ماده واحده و سه تبصره به تصویب رسید و قرار شد به صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر رشت ارجاع داده شود.

در پایان این نشست هم از علی سلمانی، قهرمان ملی بوکس استان گیلان که مدت هفت سال است عضو تیم ملی است و هم اکنون نیز به عنوان یکی از اعضای پرافتخار تیم ملی بوکس کشور فعالیت می‌کند قدردانی گردید و قرار شد برای اعطای هدیه‌ی نقدی به وی برای تصویب به صحن علنی شورا از طرف کمیسیون فرهنگی، اجتماعی درخواست ارجاء گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز