خبرگزاری کار ایران

در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد:

گیلان می‌تواند صادرکننده برتر گل و گیاه زینتی در منطقه باشد

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۹۳۸

در بخش تحقیقات و اصلاح باغات و تقویت کیفیت چای باید گام های اساسی برداریم تا شاهد تحول اساسی در صنعت چای باشیم.

استاندار گیلان در نشست با معاون وزیرجهادکشاورزی گفت: در توسعه پرورش گل و گیاه هرچقدر در گیلان سرمایه گذاری کنیم کم است چرا که این استان دارای ظرفیت بالایی در زمینه تولیدوصادرات است.
به گزارش ایلنا از رشت؛ محمدعلی نجفی با بیان اینکه بخش زیادی از ظرفیت استان در زمینه اشتغالزایی استفاده نشده است افزود: گیلان دارای ظرفیت های بلقوه و فرصت های زیادی به ویژه در بخش های کشاورزی است که اگر بتوانیم از آنها به خوبی بهره ببریم، می توانیم از میزان نرخ بیکاری بکاهیم.
وی ادامه داد: اشتغال از مهمترین دغدغه های گیلان است و انتخاب مدیران و به ویژه فرمانداران در راستای این هدف مهم و توسعه گرایی بوده است.
استاندار گیلان با بیان اینکه این استان محل مناسبی برای توسعه مراکز تحقیقاتی و فناورانه است، از وزارت جهاد کشاورزی خواست نسبت به احیای مرکز تحقیقات گل و گیاه لاهیجان اقدامات جدی را داشته باشد وگفت: در توسعه پرورش گل و گیاه هرچقدر در گیلان سرمایه گذاری کنیم کم است چرا که این استان دارای ظرفیت بالایی در زمینه تولیدوصادرات است.
نجفی با اشاره به اینکه وظیفه داریم حمایت همه جانبه ای از کشاورزی در گیلان داشته باشیم، اظهارداشت: با توجه به ظرفیت ها و حضور موسسات تحقیقاتی متعدد و نیروی انسانی متخصص و اراضی و آب وهوای مستعدی که در گیلان داریم، می توانیم جزء استانهای پیشرو در کشاورزی باشیم.
وی خواستار توجه بیشتر وزارت جهادکشاورزی به تقویت بخش کشاورزی گیلان شد و با اشاره به اختصاص ۶۰ میلیاردتومان از سوی دولت به اصلاح باغات چای گفت: در بخش تحقیقات و اصلاح باغات و تقویت کیفیت چای باید گام های اساسی برداریم تا شاهد تحول اساسی در صنعت چای باشیم.
معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی هم در این نشست با بیان اینکه پس از استان البرز بیشترین مراکز ملی وابسته به وزارت جهارکشاورزی در گیلان مستقر هستند، گفت: افزایش تولید و کیفیت محصولات کشاورزی نیازمند افزایش کارهای تحقیقاتی در این زمینه است.
اسکندر زند به وضعیت کرم ابریشم اشاره کرد و افزود: وزارت جهادکشاورزی آمادگی دارد نوغانداری را بسمت صنعتی شدن پیش ببرد و گیلان هم پتانسیل خوبی در این زمینه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز