خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بنیاد ملی نخبگان از پژوهشگران و نخبگان حمایت کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۸۳۳

ایجاد تفاهم نامه سه گانه بین دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دانشگاه گیلان و پارک علم و فن آوری استان، به منظور ایجاد بستر مناسب برای توسعه شرکت های دانش بنیان بین رشته ای و حمایت از اعضا هیات علمی پژوهشگر و کارآفرین در دستور کار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در استان، این طرح را به عنوان انقلابی در ارائه خدمات موثر و پاسخگو ذکر کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، وی در ادامه با بیان اهمیت توجه بنیاد ملی نخبگان به ظرفیت های علمی و پژوهشی نخبگان علوم پزشکی گیلان(چه در کسوت هیئت علمی و چه در موقعیت دانشجویان این دانشگاه)، خواستار حمایت گسترده تر این بنیاد، از پژوهشگران و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان شد.

برزیگر همچنین، پیشنهاد ایجاد تفاهم نامه سه گانه بین دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دانشگاه گیلان و پارک علم و فن آوری استان را، به منظور ایجاد بستر مناسب برای توسعه شرکت های دانش بنیان بین رشته ای و حمایت از اعضا هیات علمی پژوهشگر و کارآفرین ارائه نمود.

سپس در ادامه اردلان پاسداران، عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و متخصص فارماکوگنوزی، ضمن ایرادسخنانی پیرامون حرکت به سوی تولید داروهای نوین مبتنی بر مولکولهای شناسائی شده در گیاهان داروئی استان، به اهمیت استفاده از ذخائر بی نظیر گیاهان داروئی استان همچنین، بکار گیری آنها با استفاده از توان علمی و عملیاتی متخصصین دو دانشگاه گیلان و علوم پزشکی تاکید کرد.
گفتنی است:
در حاشیه این جلسه روسای دانشگاه های علوم پزشکی گیلان و گیلان توافق نمودند در راستای گسترش روابط بین دو دانشگاه و به منظور توسعه پژوهشهای کاربردی بین رشته ای اولین جلسه مشترک بین هیات رئیسه دو دانشگاه در اسرع وقت برگزار گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز