خبرگزاری کار ایران

فراخوان «سی و پنجمین جشنواره تئاتر» در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۳۲۱

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: این جشنواره آبان ۱۴۰۲ با هدف تقویت ظرفیت‌های مردمی در عرصه هنر‌های نمایشی ورشد، توسعه تئاتر برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، عبدالرضا علی پناه گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با همکاری انجمن هنر‌های نمایشی استان برای رشد، گسترش و ساماندهی هنر تئاتر «سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی» را آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌کند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را، تقویت ظرفیت‌های مردمی در عرصه هنر‌های نمایشی، رشد و توسعه تئاتر دانست و افزود: با توجه به پیشینه هنر نمایش در گیلان، برگزاری این جشنواره در ارتقاء تولیدات سالانه‌ی هنرمندان تئاتر استان و توانمند سازی گروه‌های نمایشی در عرصه تولید نمایش صحنه‌ای موثر است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه انتخاب موضوع در این جشنواره آزاد است، تصریح کرد: ایجاد امید و نشاط اجتماعی، ارتقاء و تحکیم نهاد خانواده، افزایش جمعیت، همگرایی ملی با نگاه به آیین‌ها و باور‌های بومی، گسترش ارزش‌های اسلامی و ایرانی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و موضوعات مرتبط با شعار سال ۱۴۰۲ از محور‌هایی مهم این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه «سی و پنجمین جشنواره تئاتر» استانی در ۲ بخش مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود گفت: در بخش مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای آثار بخش رقابتی جشنواره تئاتر استانی فقط به آثار نمایشی تولید شده هنرمندانی اختصاص دارد که اجرای عمومی داشته باشند و گروه‌هایی می‌توانند در این جشنواره حضور داشته باشند آثارشان حداقل ۵ نوبت اجرای عمومی داشته باشد.

عبدالرضا علی پناه گفت:علاقه‌مندان برای شرکت در «سی و پنجمین جشنواره تئاتر» گیلان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۲ به سامانه ایران تئاتر ارسال و فرم تقاضای حضور در جشنواره، مجوز کتبی نویسنده، نمایشنامه، عکس پرسنلی کارگردان را در سامانه در پرتال ایران تئاتر بارگذاری کنند.

وی افزود: این جشنواره در نیمه اول آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

عبدالرضا علی پناه افزود: ارائه مجوز کتبی نویسنده، مترجم یا ناشر برای شرکت در جشنواره تئاتر استانی سال ۱۴۰۲ از سوی کارگردان و گروه متقاضی به دبیرخانه جشنواره استان الزامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز