خبرگزاری کار ایران

هنر تئاتر می‌تواند مسایل اجتماعی را آسیب‌شناسی کند

کد خبر : ۱۰۸۹۲۸

عضو هیات داوران بیست و هفتمین جشنواره استانی تئاتر ایلام: هنر تئاتر می‌تواند مسائل اجتماعی را آسیب‌شناسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

عضو هیات داوران بیست و هفتمین جشنواره استانی تئا‌تر ایلام گفت: هنر تئا‌تر می‌تواند مسائل اجتماعی را آسیب‌شناسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

به گزارش ایلنا «حسن پارسایی» در آیین اختتامیه جشنواره استانی تئا‌تر ایلام اظهار کرد: تئا‌تر در واقع می‌تواند یک مسئله اجتماعی را بررسی و با رویکردی مخاطب محورانه، معانی و مضامین خاص را به جامعه منتقل کند.

وی ادامه داد: تئا‌تر می‌تواند کاستی‌ها و کمی‌های جامعه را در قالب هنر نمایش و دیالوگ‌ها نشان دهد. حیطه هنر به ویژه هنر تئا‌تر گسترده بوده و تئا‌تر یک هنر اجتماعی است، هنرمندان در ‌‌نهایت تعامل و دوستی و رقابت‌های سالم از همدیگر بیاموزند، یاد دهند و در مقابل هم قرار نگیرند.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های تئا‌تر رویکرد انتقادی به جامعه و عملکردهای جامعه است که باید این مورد در اجرا‌ها، متن‌ها و دیالوگ‌های گروه‌های نمایشی مورد توجه قرار گیرد و با ارائه راهکار در خدمت جامعه قرار گیرد.

عضو هیات داوران بیست و هفتمین جشنواره استانی تئا‌تر ایلام گفت: در استان ایلام ظرفیت بالایی در عرصه تئا‌تر به ویژه در بخش بازیگری وجود دارد که با آموزش‌های اکادمیک می‌تواند در سطح کشوری رشد نموده و حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. پارسایی یاداور شد: باید از امکانات مربوط به اجرای و نمایش‌های عمومی برای پیشرفت و هنرمندان این عرصه گام برداشت و رویکردی تعامل آمیز مسوولان و هنرمندان ایجاد شود و باید تلاش کرد کارگاه برای طراحی صحنه و دکور در مرکز استان ایجاد و از نظر تئوریک آموزش‌های لازم ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه باید این بستر برای هنرمندان ایلامی فراهم شود، گفت: اگر امکانات لازم در اختیار هنرمندان قرار گیرد در سطح کشور از جایگاه بالاتری برخوردار خواهند شد.

پارسایی در پایان از مسوولان خواست که در نگاه نو به تئا‌تر از هنرمندان هنرهای نمایشی در راستای ترویج فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی حمایت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز