خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان خبر داد؛

ثبت ۲۳ هزار درخواست در سامانه مجوزهای کسب و کار گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۹۲۸

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان از ثبت حدود ۲۳ هزار درخواست در سامانه مجوزهای کسب و کار خبر داد و گفت: ۳۹ درصد از آن‌ها منجر به صدرو مجوز شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا نوروزی بهمبری در نخستین گردهمایی تبیین و تشریح کارکردهای درگاه ملی مجوزهای کشور، اظهار کرد: حساس‌سازی، آگاهی‌بخشی و آموزش نهادهای اقتصادی و صنفی گیلان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی در گذشته فرآیند پرپیچ و خم، طاقت‌فرسا و فرسایشی برای دریافت مجوز می‌گذراندند، افزود: نتیجه این بروکراسی‌ها، نارضایتی فعالان در شروع فعالیت کسب و کار را به همراه داشت.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان با بیان اینکه درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، بستری اینترنتی تحت مدیریت دبیرخانه «هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار» است، گفت: این مهم برای همه کسب و کارهای موجود در کشور، شرایط، مدارک، مجوزهای پیش‌نیاز، هزینه و زمان صدور مجوز را شفاف و قابل فهم ارائه می‌کند.

نوروزی ادامه داد: این درگاه، تنها مرجع رسمی اعلام شرایط صدور مجوزهای کسب و کار و معرفی مرجع قانونی صادرکننده همه مجوزهای کسب و کارها در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با تصویب قانون و تکلیفی که دولت سیزدهم به متولی گری وزارت اقتصاد و دارایی تعیین کرد درگاه ملی مجوزها در سال ۱۴۰۱ ایجاد شد، افزود: این مهم سبب شد تا تمام فعالان اقتصادی که تمایل به شروع کسب و کار دارند در هر زمان و مکانی بتوانند از این سامانه استفاده کنند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان تصریح کرد: فعالان اقتصادی می‌توانند بدون مراجعه حضوری طی فرآیندی از قبل تعریف شده، استاندارد و صرف هزینه مشخص در طول دوره زمان معین وارد کارزار کسب و کار شوند و تمایل خود را به مجوز کسب و کار تبدیل کنند.

نوروزی از ثبت حدود ۲۳ هزار درخواست در سامانه ثبت مجوزهای کسب و کار خبر داد و اضافه کرد: ۳۹ درصد از آن‌ها منجر به صدور مجوز شده و ۶۱ درصد مابقی هم به علت برخی مشکلات دستگاه‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: گیلان در این زمینه با توجه به تعداد درخواست‌های ثبت شده موفق بوده که نشان از اثر بخشی این سامانه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز