خبرگزاری کار ایران

رویکرد اتاق بازرگانی همدان در دور جدید بر شفافیت استوار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۰۱۰

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان گفت: سعی می کنیم که در دور جدید(دهم) شفافیت در همه ابعاد آن و فعالیت ها را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

به گزارش ایلنا از همدان، رحیم مرتضایی در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید نمایندگی اتاق بازرگانی شهرستان ملایر افزود: رویکرد و راهبرد اساسی اعضای اتاق استان در این دور بر تعامل دوسویه با اصحاب رسانه و دستگاه‌های اجرایی و همچنین استفاده از نظر مشورتی همه فعالان اقتصادی استوار است.

وی گفت: تمام تلاش ما در دوره دهم اتاق بازرگانی استان این است که پارلمان بخش خصوصی، شفاف و روشن و یک اتاق شیشه‌ای باشد و فعالیت‌های اتاق بازرگانی به نحوی باشد که اثر آن را در اقتصاد استان ببینیم.

وی یکی از اتفاقات خوب دوره جدید اتاق بازرگانی استان را سهم قابل توجه ملایر در انتخابات هیات رئیسه عنوان و بیان کرد: امیدواریم در دوره جدید با استفاده حداکثری از ظرفیت فعالان اقتصادی، بتوانیم تحولات خوبی را برای استان رقم بزنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان استقلال نمایندگی اتاق بازرگانی ملایر و ساختمانی مجزا برای بخش اقتصادی این شهرستان را از جمله اهداف برشمرد و اظهار داشت: نمایندگی اتاق بازرگانی ملایر باید اعضای خود را به نحوی افزایش دهد که با استقلال خود، بتواند صاحب رای و نظر باشد و خدمات بهتری در خور شان و جایگاه فعالان اقتصادی ملایر با ۲ برند جهانی مبلمان منبت و انگور باشد.

مرتضایی با تاکید بر اینکه در این دوره بخش بین‌الملل را مجزا کردیم و توجه ویژه‌ای به این بخش داریم، گفت: در این رابطه نیازهای کشورهای مجاور که مرتبط با استعدادها و توانایی‌های استان باشد را احصا می‌کنیم و هیات‌هایی را که لازم است به استان دعوت و یا هیات‌هایی را از استان اعزام می‌کنیم.

به گفته وی؛ ماه آینده هیاتی را به استان حلبچه اعزام می‌کنیم که نیاز است فعالان اقتصادی شرکت کنند، همچنین فعالان اقتصادی و اعضای اتاق می‌توانند در نمایشگاهی که مهرماه در سلیمانیه عراق برگزار می‌شود، حضوری فعال داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان یادآور شد: در دوره جدید تعدادی از کمیسیون‌ها را اضافه کردیم و فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی استان باید حضور و مشارکتی فعال در این کمیسیون‌ها داشته باشند و در تصمیم‌ها و فعالیت‌ها اثرگذار باشند.

وی برگزاری شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را یکی از اولویت‌های اتاق بازرگانی استان عنوان کرد و افزود: در دوره جدید نخستین جلسه شورای گفتگو بزودی برگزار خواهد شد و به موضوع کشمش اختصاص دارد.

مرتضایی با تاکید بر اینکه فعالان اقتصادی باید همواره در ارتباط مستمر با اتاق بازرگانی باشند و نظرها و پیشنهادات خود را ارائه کنند، خاطرنشان کرد: ما همواره شنوای دغدغه‌ها، مشکلات و مطالبات فعالان اقتصادی استان هستیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان همدان نیز گفت: اتاق بازرگانی به عنوان یک نهاد قانون‌مند و تشکّلی مادر، برای بخش خصوصی است و چنانچه توسط بخش خصوصی اداره شود، آینده آن را بهتر از گذشته می‌بینیم.

منوچهر رضایی با بیان اینکه چنانچه اعضای اتاق بازرگانی از بخش‌های غیر مرتبط و سایر نهادها باشند، درد بخش خصوصی را حس نمی‌کنند، افزود: اگر اعضای اتاق بازرگانی از فعال اقتصادی باشد، معنای تولید، بازرگانی، صنعت و چالش‌های کشور و اقتصاد کشور را بدانند، بهتر می‌توانند برای این پارلمان بخش خصوصی تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه در دوره دهم انتخابات اتاق بازرگانی این اتفاق رقم خورد و تمامی ۱۵ نفر هیات نمایندگان همه از فعالان اقتصادی استان همدان هستند، بازدهی اثربخش و نتیجه‌بخش اتاق بازرگانی را در گرو تصمیم‌گیری‌های درست، مشارکت جدی تمامی فعالان بخش خصوصی و اعضا در جلسات و کمیسیون‌ها، ارائه نظرات و پیشنهادات و جمع‌بندی و ارائه به حاکمیت در قالب مشاوره دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز