خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تأکید کرد؛

ضرورت آشنایی کودکان و نوجوانان با بایدها و نبایدهای زیست محیطی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۵۰۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: باید کودکان و نوجوانان را با بایدها و نبایدهای زیست محیطی به عنوان یکی از مهم ترین اولویت های زمین پاک آشنا کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، حمزه عشوری در مراسم نواخته شدن زنگ زمین پاک در دبستان شهید سید علی مقیمی رشت اظهار کرد: سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز، شعار امسال روز جهانی زمین پاک است.

وی با اشاره به اینکه برای حفاظت از زمین و انتقال درست طبیعت به نسل آینده، بایستی آموزش و فرهنگ سازی از مقطع ابتدایی در مدارس صورت گیرد، افزود: آشنا کردن کودکان و نوجوانان با بایدها و نبایدهای زیست محیطی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های داشتن زمین پاک است.

عشوری ادامه داد: برای نواخته شدن زنگ زمین پاک در رشت و رهایی از معضل زباله، مدیریت و تفکیک زباله از مبدا باید از خانه آغاز شود تا محیط زیست سالمی داشته باشیم.

وی استفاده نکردن از ظروف یک بار مصرف را یکی از راه‌های نجات زمین از آلودگی زیست محیطی دانست و تصریح کرد: تجزیه ظروف یک بار مصرف در طبیعت ۳۰۰ الی ۶۰۰ سال طول می‌کشد و سوزاندن آن نیز سبب انتشار گازهای سمی خطرناک در محیط و هوا می‌شود.

برپایی نمایشگاه نقاشی در خصوص زمین پاک، نمایشگاه دست ساخته دانش آموزان از مواد بازیافتی و نیز اهدای جوایز به دانش آموزان منتخب که با نقاشی و سرود به ترویج فرهنگ زمین پاک کمک کردند از برنامه‌های جانبی مراسم زنگ زمین پاک بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز