خبرگزاری کار ایران

توزیع ۴۱ هزار جعبه تخم نوغان در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۳۴۳

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه تاکنون ۴۱ هزار جعبه تخم نوغان در ۲۵ استان توزیع شده است، گفت: پیش بینی شده امسال ۴۸ هزار جعبه توزیع شود.

به گزارش ایلنا از رشت، عدیل سروی زرگر با اشاره به ادامه توزیع تخم نوغان در میان نوغانداران کشور، اظهار کرد: تاکنون ۴۱ هزار جعبه تخم نوغان بین نوغانداران ۲۵ استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه سهم استان گیلان از این میزان جعبه‌های توزیع شده ۱۲ هزار و ۴۰۰ جعبه بوده است، اضافه کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۰ درصدی در توزیع تخم‌های نوغان در استان گیلان هستیم.

عدیل سروی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی‌ها امسال ۴۸ هزار جعبه تخم نوغان در میان نوغانداران کشور توزیع می‌شود، ادامه داد: سهم استان گیلان یک سوم این جعبه‌ها است.

وی در ادامه ارزش هر جعبه تخم نوغان را ۱۵ هزار تومان عنوان و اضافه کرد: از هر جعبه تخم نوغان ۳۷ کیلوگرم پیله تر برداشت می‌شود و از هر ۶ کیلوگرم پیله‌تر پس از فرآوری یک کیلوگرم نخ ابریشم خام به دست می‌آید.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه به خرید توافقی پیله‌تر ابریشم، تصریح کرد: خرید توافقی پیله تر در استان‌های خراسان جنوبی و رضوی به قیمت ۲۱۰ تا ۲۳۸ هزار تومان آغاز شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز