خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبر داد:

فعالیت ۶۴۰۰ مرکز عرضه سوخت تعاونی‌های روستایی در سطح کشور

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۳۱۱

در حال حاضر تعداد ۱۷۹۷ واحد فروشگاه مصرف و حدود ۶۴۰۰ مرکز عرضه سوخت متعلق به تعاونی های روستایی در سطح کشور دایر و مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ایلنا، مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در  پیرامون وضعیت و عملکرد فروشگاه‌های مصرف و جایگاه‌های عرضه سوخت تحت پوشش تعاونی‌هایی روستایی سراسر کشور  در شش ماهه نخست امسال اظهار داشت: طی شش ماهه نخست سال جاری و در سطح ۳۲ استان کشور، در مجموع ۱۷۹۷ واحد فعال فروشگاهی شامل ۳۵۵ فروشگاه سطح یک، ۸۰۶ فروشگاه سطح دو، ۴۸۲ واحد سطح سه و نیز ۱۵۴ فروشگاه سطح چهار در حال خدمت‌رسانی به روستاییان و شهروندان شهرهای مختلف کشور بوده‌اند.

دکتر حسین شیرزاد در تشریح نحوه سطح‌بندی فروشگاه‌های مصرف تحت پوشش شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: موارد متعددی همچون مساحت، امکانات انباری، تجهیزات و ملزومات فروشگاهی، میزان فروش روزانه، تنوع کالاهای عرضه شده و وضعیت نیروهای انسانی از جمله شاخص‌های موثر در تعیین سطح فروشگاه‌های تعاونی مصرف روستایی بوده که به عنوان مثال، استان فارس با ۷۸ مورد، مازندران با ۳۶ واحد، استان‌های خوزستان و خراسان جنوبی با ۲۴ و نیز همدان و تهران با ۲۳ فروشگاه مصرف سطح یک، حائز رتبه‌های برتر در این زمینه به حساب می‌آیند.

وی همچنین در خصوص ارزش ریالی و ویژگی کالاهای عرضه شده در فروشگاه‌های مصرف تصریح کرد: ارزش کل کالاهای فروش رفته در شش ماهه نخست سال ۹۸ رقمی معادل ۴.۳۳۸.۷۹۹ میلیون ریال شامل ۹۴۵.۱۹۹ میلیون ریال اقلام تامین شده به صورت متمرکز توسط اتحادیه‌های استانی و شهرستانی و میزان ۵۳۱.۸۷۶ میلیون ریال کالاهای توزیع شده با برند شبکه تعاونی‌های روستایی کشاورزی کشور بوده ضمن این که در مدت یاد شده، مقدار ۴۷۲.۲۸۷ کیلوگرم آرد روستایی و ۱۸.۳۹۸۹ کیلوگرم گاز مصرفی نیز از طریق فروشگاه‌های مذکور در دورافتاده‌ترین مناطق کشور بین ساکنین سکونتگاه‌های روستایی و عشایری توزیع شده است.

این مقام مسئول با اشاره به مسئولیت شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی در تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان و روستاییان کشور یادآور شد: در حال حاضر حدود ۶۴۰۰ جایگاه عرضه و فروشگاه مواد سوختی تحت مدیریت تعاونی‌های روستایی مشغول فعالیت بوده و در نیمه نخست سال جاری جمعاً میزان ۱.۶۶۸.۳۵۸ هزار لیتر انواع سوخت شامل بنزین، نفت گاز، نفت سفید و روغن در بین کشاورزان و روستائیان توزیع شده است. در ضمن طی همین مدت ۱۱۵ مورد عملکرد ساماندهی و بهینه‌سازی غرفه محصولات کشاورزی، تعداد ۲۴ مورد برنامه تغییر سطح فروشگاه‌های مصرف فعال و بویژه ۸۶ آیتم عملکرد ساماندهی و بهینه‌سازی جایگاه‌ها و فروشگاه‌های مواد سوختی توسط شبکه‌های استانی و شهرستانی به انجام رسیده است.

گفتنی است؛ از بین ۱۷۹۷ واحد فعال فروشگاه‌های مصرف روستایی کشور، استان فارس با ۲۹۰، خراسان رضوی ۱۸۳، استان گیلان با ۱۱۷ و استان اصفهان با ۱۱۵ واحد فعال، جزء چهار استان نمونه کشور به لحاظ تعداد فروشگاه‌های مصرف روستایی به شمار می‌روند. در عین حال از نظر حجم کالای فروش رفته در فروشگاه‌های مصرف روستایی، استان آذربایجان شرقی با ۶۳۲.۵۶۶ میلیون ریال، استان بوشهر ۵۵۶.۴۹۱ میلیون ریال، سیستان و بلوچستان ۴۱۰.۶ میلیون و استان کرمان با ۳۲۱.۴۳۴ میلیون ریال به ترتیب رتبه های اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز