خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان مطرح کرد:

حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای شرعی و همگانی است

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۱۰۹

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه مراقبت از محیط زیست صفتی الهی است، اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست بنیانی شرعی دارد و به عنوان وظیفه ای همگانی محسوب می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، حسن صادقلو در جلسه هم اندیشی دستگاه قضا با حقوق محیط زیست، تصریح کرد: یکی از وظایف آدمی در بینش اسلامی آبادگری است و بزرگترین حرمتی که انسان می تواند به زمینی که از آن برآمده است بگذارد، آبادانی و آبادگری آن است.

وی با بیان اینکه محیط زیست هدیه ای الهی است، گفت: ما باید حافظ هدایای الهی در زمین باشیم و نسبت به نسل های آینده در قبال امانت داری محیط زیست و یا ویران سازی آن مسئولیت داریم.

وی توجه به ادبیات محیط زیستی را مهم دانست و یادآور شد: خداوند برای بهشت هم از ادبیات محیط زیستی استفاده کرده بطوریکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند به ازای هر نیکی مومن برای او در بهشت درختی کاشته می شود.

استاندار گلستان با اشاره به تاثیر شگرف محیط زیست بر روح و روان آدمی، گفت: افسردگی رابطه تنگاتنگی با آسیب دیدگی طبیعت دارد و طبیعت ثروتی ارزشمند در سلامتی روح و روان محسوب می‌شود.

صادقلو با بیان تاکیدات مذهبی مبنی بر حفظ محیط زیست در سیره اهل بیت (ع) گفت: در جهان بینی اسلامی تعابیر تابناکی نسبت به حفظ محیط زیست آمده است و همه ما در قبال درختانی که خود می‌کاریم و درختانی که در طبیعت وجود دارند، مسئولیت داریم.

وی با اشاره به فصل برداشت گندم در گلستان، خاطر نشان کرد: در یکی، دو هفته آینده برداشت گندم ها در گلستان پایان می یابد و برخی کشاورزان با آتش زدن بقایای کشاورزی موجبات مرگ خاک را فراهم می کنند که به شدت باید از این کار بپرهیزند.

وی با بیان اینکه کشت شالی متناسب را وضعیت بارندگی این استان نیست، تصریح کرد: در حالیکه همواره برای کشت شالی از آب های سطحی و مازاد استفاده می شود، متاسفانه 85درصد کشت شالی در این استان با استفاده از آب زیرسطحی صورت می گیرد که موجبات آلودگی آب و خاک را فراهم می‌آورد و آسیبی جدی به محیط زیست وارد می آورد.

استاندار گلستان در جلسه هم اندیشی دستگاه قضا با حقوق محیط زیست، یادآورشد: باید در قوانین و مجازات های محیطی زیستی سیاست های جدی تری وجود داشته باشد چرا که برخی اوقات اجرای قوانین با استنباط های مختلف همراه بوده است.

صادقلو ارتباط محیط زیست با قوه قضائیه را کمرنگ دانست و افزود: به نظر می رسد گاهی قوانین بازدارنده قضایی آنگونه که باید و شاید پاسخگو نیست و باید با همکاری دستگاه قضا و محیط زیست راهکارهای موثری تری را جستجو کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز