خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خبرداد:

ژاپنی‌ها بازار ایران را از دست داده‌اند

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۱۹۳

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: شرکت‌های ژاپنی فرصت های اقتصادی را در بازار ایران از دست داده اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب‌باغی در جلسه‌ای با نمایندگان شرکت‌های ژاپنی، با بیان اینکه ایرانیان علاقه خاصی به کالاهای ژاپنی دارند، اظهار داشت: رقبای کالاهای ژاپنی گوی سبقت را گرفته‌اند.

وی با ارائه پیشنهاد به شرکت‌های ژاپنی برای سرمایه‌گذاری در صنعتی‌ترین منطقه آزاد ایران، گفت: با توجه به هزینه هنگفت تولید در ژاپن، قیمت تمام‌شده کالاهای ژاپنی در ایران بالاست و پیشنهاد ما تولید این کالاها با استفاده از مواد اولیه ایرانی و صادرات به کشورهای هدف و تأمین نیاز بازار ایران است.

عرب‌باغی گفت: رقبای کالاهای ژاپنی وارد سبد خرید ایرانیان شده‌اند و شرکت‌های ژاپنی می‌توانند با استفاده از مزیت‌ها و مشوق‌های سرمایه‌گذاری در ارس سهم عمده‌ای در بازار ایران داشته و با کمترین هزینه نسبت به صادرات کالا به کشورهای مختلف جهان و از جمله حوزه قفقاز اقدام کنند.

در این جلسه نماینده شرکت‌های ژاپنی فعال در ترکیه نیز ضمن ابراز امیدواری نسبت به افزایش روابط اقتصادی ایران و ژاپن گفت: با توجه به شرایط جدید به‌وجود آمده بعد از رفع تحریم‌های اقتصادی ایران، روابط اقتصادی دو کشور بهبود می‌یابد.

هیأت اقتصادی ژاپنی بعد از جلسه با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از مراکز مختلف صنعتی، تجاری و گردشگری ارس بازدید کردند.

منطقه آزاد ارس در شمال‌غرب ایران واقع شده و با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است.

بنا به اذعان مقامات دولتی، منطقه آزاد ارس با ایجاد تحول در حوزه صنعت در مدت سه سال گذشته، صنعتی‌ترین منطقه آزاد ایران بوده و شرکت‌های ایرانی و خارجی متعدد با استفاده از موقعیت استراتژیک این منطقه و مزیت‌های قانونی سرمایه‌گذاری فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز